Els que sempre han tingut a Fiat com una de les seves marques de referència saps molt bé que el fabricant italià volum una decisió fa gairebé dues dècades que pot presumir d'haver estat una de les millors decisions de la marca en tota la seva història. I aquesta no va ser cap altra que la de recuperar un tipus de cotxe que ja en dècades anteriors els havia donat moltes alegries i que, tenint en compte les xifres de vendes que ha aconseguit aquest model, ha resultat ser també tot un encert.
Aquest model no és altre que el Fiat 500, un model que es va posar a la venda fa ja ni més ni menys que 17 anys i que, gràcies al seu icònic disseny, a anar evolucionant amb petites modificacions, a la seva mida, al seu preu i a la seva gamma mecànica s'ha convertit en tota una referència en el segment dels urbans, un segment en el qual cada vegada menys marques estan apostant, almenys amb motors de combustió.
Fiat acomiada el 500 de combustió
El fet que sigui precisament un dels models més veterans de la indústria actual és el que ha provocat que, almenys en la seva versió de combustió, la marca italiana s'hagi vist obligada a deixar de fabricar-lo, entre altres coses perquè és un model que ja no compleix les noves normatives de seguretat de la Unió Europea.
Els plans de la marca, que ja va anunciar fa un temps que deixaria de fabricar les versions de combustió d'aquest model, passaven per deixar de fabricar-lo i que fos el 500 elèctric, un model que sí que continua estant a la venda, el que s'encarregués de sostenir les seves matriculacions fins a l'arribada de la nova versió del 500, que no arribarà fins a 2026.
El problema en aquest cas és que les vendes dels cotxes elèctrics en general han caigut de forma notable, pel que ara que el 500 de combustió deixa d'estar disponible al seu catàleg, realment la marca tindrà un problema més enllà de les arribades del nou Pandina i Gran Panda.
El que és evident és que un model que ha conquerit a molts a Europa en els últims anys dirà adeu sense un relleu natural al mercat, un fet que no fa cap altra cosa que evidenciar que l'estratègia de la marca italiana amb aquesta decisió no ha estat precisament la més encertada.