No és que sigui precisament cap secret que és un dels models que més alegries ha donat en els últims anys al Fiat ha estat el Fiat 500, un urbà que s'ha convertit en l'autèntica referència en el seu segment i que ha provocat que siguin molts els que, encara que en menor grau respecte a altres segments, continuïn creient que els cotxes de mida urbana són opcions realment interessants.
Es pot tenir en compte que el volum de venda d'aquest tipus de cotxes, els del segment A, és molt menor al d'altres segments superiors, pel que no és casualitat que la immensa majoria dels fabricants hagin decidit deixar d'apostar per aquest tipus de cotxes i centrar-se a començar les seves gammes directament en un segment superior, el dels utilitaris.
En aquest sentit, no van ser pocs els que van donar per fet, entre altres coses perquè la tendència del mercat sembla que va en aquest camí, que Fiat acabaria carregant-se definitivament a les seves dues propostes en aquest segment, el 500 i el Panda. Tanmateix, en el fabricant italià m'han deixat molt clar que per apostar per la línia contrària, per donar continuïtat a dos models que els han donat i els continuen donant moltes alegries.
Fiat continuarà apostant pel 500 i el Panda
En el cas de 500, un model que actualment ja només està la venda en la seva versió 100 × 100 elèctrica, la marca el renovarà pròximament per allargar la seva vida comercial fins al final de la dècada, amb noves versions millorades a nivell de motor i de bateria elèctrics així com també una nova versió híbrida que hauria d'augmentar encara més les seves vendes.
Pel que es refereix al panda, la idea del fabricant és llançar al mercat una nova generació d'aquest model que se situa un esglaó per sota del nouvingut Grande Panda. "Quan els vegis un al costat de l'altre, veuràs la mama ossa i al nadó os. Serà realment bonic. No serà només una versió més petita del Gran Panda, sinó que tindrà vincles visuals, les mateixes arrels i la silueta icònica," ha apuntat recentment el CEO de Fiat, Olivier François, sobre això del futur nou Panda.
El que sembla evident és que, mentre fabricants com Seat, Skoda, Opel, Renault o Volkswagen han deixat (de moment) d'apostar pel segment A, Fiat farà al contrari donant continuïtat a dos models que semblaven sentenciats.