Lluny queden ja els dies en els quals marques com Fiat, Seat o Peugeot tenien el control al cent per cent de les seves decisions i, d'altra banda, lluny queden també els dies en què aquest tipus de marques se centraven tan sols als seus mercats natals o veïns.
La indústria de l'automobilisme ha crescut tant que el normal avui dia és que siguin alguns els gegants com el Grup Volkswagen, SAIC o Stellantis els que tinguin en el seu poder diverses marques de diferents països. Marques com Fiat, que en aquest cas pertany a Stellantis, que no només venen models a Europa, sinó que tenen en molts casos en països molt lluny de la seva Itàlia natal mercats molt al seu favor.
Un d'ells és un dels mercats que en els últims temps està creixent de forma notable i que centra cada vegada més l'atenció de certes marques. No és cap altre que el mercat del Brasil. Un mercat en el qual Fiat juga un paper determinant i en el qual, com sol ser habitual en aquests casos, la marca adapta el seu catàleg a les necessitats d'aquest.
Abarth desembarca al Brasil amb la versió esportiva d'un dels SUV més reeixits de Fiat en aquest mercat
Un mercat en el que el Fiat Pulse, un SUV que no es ven a Europa però que molts desitjarien que així fora, té un paper important. És precisament el fet de saber que és un model ja assentat el que ha portat a Fiat a optar perquè sigui el seu Pulse el model que ajudi el desembarcament d'Abarth al mercat brasiler.
No és que sigui un secret que Abarth és la marca italiana que pren com basi alguns models de Fiat i els adapta perquè tinguin una imatge molt més esportiva i un caràcter molt més agressiu. Un bon exemple d'això és l'Abarth 595, la versió agressiva i esportiva del Fiat 500.
En aquest cas, com bé podem veure en les imatges, per molt que sigui evident que aquest Abarth Pulse pren com referencia el Fiat Pulse que es venen al Brasil, el SUV d'Abarth compta amb un disseny propi i una imatge diferenciada, amb tocs molt més esportius que el model original i amb aquest aire molt més agressiu característic de la marca italiana.
Tenint en compte que la seva arribada als concessionaris del Brasil està prevista per a finals d'aquest any, de moment es desconeixen encara molts detalls d'aquest model. El que sí que se sap és que a Fiat optaran per dotar Abarth d'un espai en cadascun dels seus concessionaris, amb una imatge clarament diferenciada a què té la marca 'mare' i amb un equip especialitzat.
Veient les imatges, com passa també amb el Pulse, no són pocs els que estarien encantats que aquest Abarth Pulse arribés també als concessionaris espanyols, on segur que tindria un paper important.