Fiat té molt clares dues coses. D'una banda, que no pot continuar vivint tan sols de l'èxit d'un model tal i com està fent en els últims anys amb el seu 500. Per un altre, que l'electrificació haver de ser el seu nou full de ruta.

Així, com bé saben els que segueixen atentament les novetats de la marca italiana, a Fiat estan treballant en diversos models de cara a una gran ofensiva de producte. Així, no ha estat cap altre que el CEO de la marca, Olivier François, el que ja ha deixat diverses pistes a sobre de la taula en recents entrevistes.

 

"En els propers cinc anys, llançarem un cotxe nou per any i regió, i podrem treure al mercat automòbils que siguin comuns a tot el món, una cosa per la qual hem lluitat en el passat. Hi haurà un gran retorn al segment B i els crossovers. Tornarem als segments més rellevants. Només tenim el 500 X ara, i el meu objectiu és tenir-ne tres", va apuntar al mitjà britànic Autocar.

En aquest sentit, no és que sigui cap secret que un dels nous models en els quals estan treballant és en el nou Fiat Panda, un model que arribarà en forma de crossover elèctric apuntant directament, per mida i preu, al low cost dels elèctrics, el Dacia Spring.

Fiat té al cap recuperar al seu mític Punto, un model que va arrasar en els 90

Quant a un altre dels models que sembla que serà clau en un futur no molt llunyà és un model que, com ha apuntat el CEO, "tindrà la mida de Punto però no es dirà Punto". Així, a Fiat, malgrat que no tornaran a utilitzar aquesta nomenclatura que tant va triomfar en els 90, aniran a buscar un model de dimensions compactes que podria, com el Panda, apropar-se als SUV.

Això sí, el que està més que clar és que els italians no faran cap altra cosa que centrar bona part dels seus esforços en els models cent per cent elèctrics. "Estem apostant decididament per l'electricitat per a Europa. Incrementarem les versions elèctriques a cada cotxe nou i en algun moment farem el canvi complet", apunta François.

 

I va un pas més enllà: "Fiat hauria de ser la Tesla del poble: elèctrics per a tothom. Clarament, necessitem que el cost de l'electrificació baixi. Per a 2027 estarem a punt, però possiblement ho estiguem abans. Dependrà del cost. Vull que siguem la primera marca del mercat massiu en ser només elèctrica".

D'altra banda, ha apuntat la bona convivència en el futur entre Fiat i Citroën, dues marques de Stellantis: "Les nostres històries són diferents, però som dues marques populars i compartim molt. Crec que l'interessant és que podem dividir el mercat en termes de mida. Fiat pot ser l'especialista en automòbils més petits i Citroën tindrà més legitimitat per cobrir el segment D i, per descomptat, hi haurà certa superposició en el mitjà".