Si alguna cosa tenen molt clar a Ford és que, per molt que en un futur no gaire llunyà la immensa majoria dels protagonistes a les carreteres del vell continent seran models 100 × 100 elèctrics, fins que això arribi han d'anar explorant noves vies per a, d'una banda, augmentar evidentment les seves xifres de vendes i, per una altra, complir les normatives de missions.
En aquest sentit, tan sols cal veure com poc a poc la gamma de motors de la marca americana s'ha anat electrificant amb diferents opcions al nostre mercat, sent la del motor híbrid endollable una de les que més alegries els ha donat. I és que, com bé saben a Ford, el seu Kuga amb aquest motor PHEV s'ha convertit en un dels models amb aquest tipus de mecànica més venuts al nostre país.
Tenint en compte que aquest tipus de motors garanteixen també l'etiqueta ZERO de la DGT (com els elèctrics) però que, a diferència dels elèctrics cigars, no tenen l'inconvenient de l'autonomia i els punts de càrrega, cada vegada són més els conductors que els veuen amb bons ulls al nostre país. I el Kuga amb aquest motor, que ha acabat el passat 2023 com el tercer PHEV més venut a Espanya, és una bona prova d'això.
La nova tecnologia Flexifuel de Ford amb el seu Kuga PHEV
Si bé és cert que encara no és oficial, apunten des del fabricant que la idea de la marca és anar un pas més enllà i llançar una versió d'aquest Kuga PHEV amb la tecnologia Flexifuel, la qual cosa convertiria aquest Kuga en el PHEV més net del mercat a Espanya.
I és que seria el primer híbrid endollable del món en alimentar-se de combustible E85, una barreja de 15 per cent de gasolina i 85 per cent d'etanol. Una barreja que ofereix una combustió més neta i amb menys emissions i, a més, allarga uns quilòmetres l'autonomia sense perdre prestacions.
"Amb el Kuga, tenim una oportunitat perquè ja és Flexifuel a HEV, a FHEV, però no a PHEV. Encara no s'ha confirmat res de moment, però és precisament part dels camins de desenvolupament oferir un híbrid recarregable Flexifuel", ha apuntat sobre això Fabrice Devanlay, director de relacions públiques de Ford França. Ha apuntat també que "Una variant PHEV E85 seria un cas simplement únic al mercat francès. Tècnicament, gens inviable, els models de Ford estan ben dissenyats des del principi per ser fàcilment modificats".