Els que sempre han tingut a Ford com una marca de referència en la indústria de l'automòbil fa gust molt bé que el fabricant, per molt que en el seu moment fos pioner en moltes coses i es convertís en una de les marques més venudes a nivell mundial, en els últims temps han estat diverses les decisions preses per part de la directiva del fabricant que no és que hagin estat molt encertades.
Un bon exemple d'això és la gestió que està realitzant en els últims temps Ford amb els seus cotxes 100 × 100 d'elèctrics, una aposta que havia de ser la guanyadora però que de moment no està donant els seus fruits i que, de fet, ha provocat que alguns models de combustió amb molt bons rendiments de vendes i hagin desaparegut com és el cas del Fiesta o estiguin a punt de desaparèixer com és el cas del Focus.
Que les xifres de vendes dels cotxes elèctrics han caigut de forma notable en els últims temps a nivell mundial no és que sigui cap secret, ni tampoc ho és que cada vegada són més els fabricants que, si bé és cert que de portes cap a fora es queda afirmant que els EV són el futur, a curt termini estan buscant altres alternatives per treure més rendiment.
Els elèctrics d'autonomia estesa entren en els plans de Ford
I una alternativa que està tenint cada vegada major èxit en un mercat tan important com és la de la Xina és el dels vehicles elèctrics d'autonomia estesa, un tipus de tecnologia que combina un motor elèctric amb un motor de combustió però que es diferencia respecte als motors híbrids endollables en un aspecte clau.
I és que en el cas d'aquest tipus de motors, el motor de combustió no s'encarrega en cap moment de moure el cotxe, sinó que funciona com una espècie de generador per anar recarregant la bateria de tal manera que és el motor elèctric que sempre s'encarrega de propulsar al vehicle.
En Ford saben molt bé que aquesta és una bona manera d'anar aplanant el camí als elèctrics a nivell mundial, i saben que, triomfant com està triomfant aquesta tecnologia a la Xina, és molt probable que amb el pas del temps vaig acabar arribant també a mercats importants com el d'Europa i els Estats Units, per això el seu màxim responsable ja ha parlat molt bé d'aquest tipus de motors: "Ens va impressionar molt que els clients (xinesos) pensessin en aquests vehicles com vehicles elèctrics, no els consideren híbrids ni híbrids endollables. Utilitzen el 95 per cent dels quilòmetres com vehicles elèctrics i els endollen totes les nits", va apuntar recentment Jim Farley, CEO de Ford.