No van ser precisament pocs els que es van posar les mans al cap quan van saber, fa ja anys, que Ford anava a llançar un crossover elèctric amb el cognom Mustang, el Ford Mustang Mach-E. Un model que, sobretot per als amants dels muscle car purs americans, per als amants dels motors V8 amb molta potència i molt sorollosos, desprestigiava el cognom Mustang.
Tanmateix, tenint en compte que en Ford tenien, i tenen, molt clar que el futur passa pels elèctrics, van aguantar les crítiques en un primer moment i van continuar apostant pel projecte Ford Mustang Mach-E, un model que ja ha aconseguit fer-se un lloc al mercat.
És més, a la marca americana ja tenen molt clar que el seu Ford Mustang Mach-E serà el model en qui es basarà una nova versió d'un dels seus top vendes a Europa: el Puma.
Ford ja treballa en fer del Puma elèctric una mini versió del Mustang Mach-E
Va ser fa tot just uns dies quan Ford va anunciar els seus plans de cara als models elèctrics dels propers anys. Entre ells està el llançament de la versió elèctrica del Puma, un crossover que, des que es va posar a la venda al mercat fa ja un temps no ha fet una altra cosa que posicionar-se com un dels models més venuts de la marca.
Un Puma que veurà com la seva versió elèctrica EV arribarà al mercat el 2024, pel que encara falta dos anys perquè Ford del pas definitiu. En aquest sentit, és evident que aquesta versió del Puma comptarà amb el seu propi llenguatge de disseny. Expliquen en l'entorn de la marca que serà un model que també adoptarà el llenguatge de disseny del rentat de cara que Ford sotmetrà el Puma el 2023, encara que ja se sap que serà el Ford Mustang Mach-E la font d'inspiració.
Per això no ha estat cap altre que Avarvarii el que hagi publicat un render a les seves xarxes socials avançant el que podria ser el disseny final d'aquest Puma EV. Evidentment haurem d'esperar per saber si el disseny final serà o no igual al que ha mostrat el dissenyador, però tenint en compte que aquest no sol allunyar-se gaire, ja ens podem fer una idea de com serà aquesta versió EV del crossover.
La idea de Ford és la de continuar apostant per una tracció davantera, en aquest cas amb motors elèctrics amb potències d'entre 130 i 150 cavalls depenent de la versió. Motors que aniran units a una bateria de 50 kWh que permetran a aquest model poder tenir una autonomia d'uns 350 quilòmetres, una xifra que l'equipararà als principals rivals del segment.
Tenint en compte la traça del Puma actual a Europa, no seria estrany que aquesta versió mini del Ford Mustang Mach-E acabés sent un dels seus models més venuts una vegada surti al mercat.