El mercat del motor està veient com alguns segments que van arrasar no fa molt estan en caiguda lliure. Els més destacats són els monovolums, que van triomfar en els 90 i a començaments dels 2000 entre les famílies, però que s'estan veient substituïts pels SUV. Cada vegada són més les marques que renuncien a aquest segment. El Renault Scénic és un bon exemple. I ara se suma Ford, que ha posat data de caducitat a dos models icònics que van arrasar fa un parell de dècades.
Després de saber-se en els últims dies que Ford eliminaria de la seva oferta el Fiesta, s'acaba de saber que hi haurà dues baixes més en la gamma. La firma nord-americana, que es troba en ple procés de reestructuració amb vista a la transició cap a la mobilitat elèctrica, ha decidit deixar de produir el Ford S-Max i el Ford Galaxy. Ambdós tenen data de caducitat fixada a la primavera de 2023. Cap dels dos té previst un successor.
Ford posa data de caducitat als Galaxy i S-Max
El Ford Galaxy va desembarcar als concessionaris el 1996. Va ser un model fabricat entre Ford i el Grup Volkswagen. I en el dia d'avui es comptabilitzen 820.000 unitats venudes. Mentre que el Ford S-Max va fer acte de presència el 2006. Acumula 570.000 unitats venudes. A més, en ambdós casos van ser sotmesos a un rentat de cara el 2021. Llavors van arribar en versions híbrides autorecarregables (HEV).
Certament són uns números que no estan gens malament. Però bona part d'aquestes vendes es comptabilitzen en els seus primers anys de vida. En els últims les matriculacions han caigut en picat.
Els SUV causen dues víctimes en Ford
Així mateix, ambdós models seguiran en catàleg fins a la primavera de 2023. Però Ford ja ha tancat el llibre de comandes. És a dir, només queden a la venda les unitats en estoc, mentre que només es fabricaran les comandes pendents.
Així les coses, Ford centrarà els seus esforços en el segment SUV i a electrificar tota la gamma. La creació de nous models elèctrics deixa fora de l'equació als Ford Galaxy i Ford Galaxy, que ja estan passant a millor vida.