La indústria de l'automòbil ha demostrat en els últims anys que l'experiència no sempre és sinònim d'èxit. Un bon exemple d'això és el que està passant amb Ford, una de les marques més veteranes al mercat mundial i que, almenys a Europa, està passant per un dels seus pitjors moments a nivell comercial.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que la caiguda generalitzada en vendes dels cotxes elèctrics no ajudat a la marca americana, com tampoc no ho han fet alguna de les últimes decisions que ha pres el fabricant en alguns dels mercats més importants a nivell mundial.

 

I és que s'ha de tenir en compte que, si bé és cert que hi ha hagut diversos fabricants que han acomiadat alguns dels seus models més icònics, la immensa majoria d'ells ho han fet amb l'excusa que amb prou feines s'aconseguien vendes d'aquests models, decisions lògiques a curt i mitjà termini. No és el cas de Ford, que com bé saben aquells que sempre han tingut a la marca americana com una referència, ha eliminat recentment dos dels seus models més icònics a Europa i hi és apunto de fer el mateix amb un més.

El CEO de Ford es carrega definitivament a tres de les icones de la marca

Va ser fa ja un temps quan el fabricant va decidir deixar de fabricar tant al Mondeo com al Fiesta, dos models, en aquest cas una berlina i un utilitari, que s'havien convertit en autèntiques referències en els seus respectius segments i que, encara que és cert que en els últims anys havien perdut cert pes comercial tenint en compte el boom dels SUV, són models que molts continuen trobant a faltar, especialment en el cas de l'utilitari.

Per si amb aquests dos comiats molts no tinguessin suficient, Ford ja ha deixat molt clar que no serà altre que el Focus, un dels models més venuts a Europa en els últims anys, el que dirà déu definitivament el proper any, una aposta molt arriscada per part d'un fabricant que està passant per un moment molt delicat i que està prenent una sèrie de decisions que no sembla que siguin les més encertades.

 

Però el pitjor en aquest cas és que, almenys tenint en compte algunes de les últimes declaracions del màxim responsable de Ford, Jim Farley, no sembla que la marca vagi a apostar per la tornada d'aquests tres models, entre altres coses perquè el seu CEO considera que "no val la pena invertir més diners" en cotxes que Farley ha considerat com a "cotxes avorrits", assegurant que "Busquem sortir del negoci dels cotxes avorrits i entrar en el negoci dels vehicles icònics".