Serà d'aquí a uns anys quan es podrà saber realment l'impacte que han tingut algunes de les últimes decisions que han pres en Ford respecte alguns dels seus models més emblemàtics a les carreteres europees, però no són pocs els que ja donen per fet que la decisió de la marca americana de carregar-se tres models realment reeixits a les carreteres del vell continent no ha estat precisament una de les seves millors decisions.

I és que no és que sigui cap secret que, després de la desaparició dels Ford Mondeo, una de les berlines més venudes al vell continent en els anys d'or d'aquest tipus de cotxes, i del Ford Fiesta, tota una icona dins dels utilitaris a Europa, en aquest 2025 es produirà la desaparició final d'altre de les seves icones, en aquest cas del Ford Focus.

 

Si bé és cert que són molts els fabricants que per exemple han deixat d'apostar també per les berlines, crida especialment l'atenció la decisió que ha pres la marca americana tant amb el Fiesta, un model que segurament si s'hagués actualitzat continuaria sent avui dia un dels més venuts, com amb el Focus, un compacte que has aconseguit sempre complir les expectatives quant a vendes per part del fabricant.

No hi ha volta enrere: el Ford Focus desapareixerà el 2025

Ja se sap que el model americà desapareixerà el 2025, i l'argument que ha posat a sobre de la taula la marca americana és que, més enllà de ser com al seu dia van apuntar alguns dins de Ford "cotxes avorrits", són cotxes que no han acabat generant els beneficis i, sobretot, que implicarien un benefici molt alt per part del fabricant si realment s'apostarà per noves generacions que arribarien de la mà de noves plataformes.

 

Evidentment en la marca americana estan més que convençut que aquesta decisió és l'encertada, i tindran els seus arguments per defensar-lo, però no són precisament pocs els que apunten que, veient que la tendència a Europa cada vegada més és apostar per cotxes barats i per cotxes petits, carregar-se a dues icones de Ford a les carreteres europees com ho van ser al seu dia el Fiesta i el Ford no sembla una decisió realment raonable, o almenys no de moment.

Sobretot tenint en compte a més que la marca americana continua entossudida a centrar bona part dels seus esforços als cotxes elèctrics, un tipus de cotxe que tampoc no s'ha implantat com molts esperaven a Europa.