L'auge dels SUV i els crossover comença a tenir víctimes il·lustres. Amb totes les berlines amenaçades de mort, els compactes són la següent frontera de l'obsolet i, per això, tots els que no s'electrifiquen comencen a passar a millor vida. Un clàssic de les carreteres espanyoles, el Ford Focus, es troba en aquest tràngol: no passarà de 2025.

Ford Focus

Un clàssic

Al seu dia va ser un èxit, però ja no ven el que es considera que hauria de vendre. Amb un mercat en transició que, cansat ja dels SUV, comença a girar el cap cap als crossover de més envergadura coo el Peugeot 408, els compactes tradicionals es queden sense buit. En el cas de Ford, totes les mirades se centren en el Focus, un model l'actual generació del qual deixa de produir-se el 2025 si ningú no el remeia. El problema és que el cotxe no serà l'única víctima: 4.600 persones temen pels seus llocs de treball.

La fàbrica de Saarlouis, en l'aler

I és que el Ford Focus és l'únic producte que actualment surt de la planta que Ford manté a Saarlouis, important ciutat de la regió alemanya del Sarre que té Ford com la seva principal indústria. En perdre la partida davant Ford Almussafes, que serà qui fabriqui a partir de 2026 dos nous models elèctrics, Saarlouis es queda gairebé sense arguments per assegurar la seva continuïtat i, amb ella, perillen 4.600 llocs de treball. A la ciutat, que ja va viure la crisi dels sectors del carbó i de l'acer, ningú no vol sentir parlar de més tancaments. Veurem què succeeix. En Ford volen conservar la denominació Focus per a un nou vehicle elèctric. Es fabricarà a Alemanya o anirà a parar Almussafes, fàbrica que queda a un tret|tir de pedra de la futura planta de bateries del Puerto de Sagunto?