Igual que durant les últimes dècades del segle XIX i les primeres del XX l'Imperi Austrohongarès va ser un dels més il·lustres malalts europeus, aquests anys, i dins del mercat automobilístic, podríem qualificar el Ford Focus com un dels cotxes amb pitjor pronósitco si parlem de les seves possibilitats de futur. La marca americana no té decidit encara què passarà amb aquest històric vehicle; però, de moment, ha reduït ja la seva producció i veurem si hi ha noves generacions. No obstant això, els amics d'aquest model tenen encara la possibilitat d'adquirir, no sabem fins quan, una versió gaire especial del Ford Focus. Parlem, clar del Focus ST.

Ford Focus ST

Un esportiu molt interessant

Parlar del Ford Focus ST és a dir esportivitat, perquè aquesta versió ha estat disponible en les quatre generacions que, des que es va llançar el 1999, ha tingut aquest cotxe, que destaca com el compacte més venut del món després del Volkswagen Golf i el Toyota Corolla. La versió actual Top de gamma del ST equipa un motor de 2.3 litres i quatre cilindres que desenvolupa 280 CV i disposa d'una caixa manual de sis velocitats o, per a qui ho prefereixi, d'una d'automàtica de set. Qui vulgui menys potència, pot optar per un dièsel de 102CV o un MHEV gasolina de 155.

Un cotxe ben equipat

L'equipament del Ford Focus ST és generós: de sèrie, inclou llantes específiques, para-xocs exclusius, fars full LED, entapissament en peil, climatitzador i navegador integrat. El seu preu, dins del segment dels cotxes esportius, és assequible: 33.975 euros en les versions més assequibles i uns 41.000 en la top de gamma, que és la de 280 CV. Un Golf GTI costa 46.000 i un Cupra León passa dels 50.000.