Com bé saben tant en Ford com en Seat, dues de les marques més veteranes al mercat espanyol, els compactes no estan passant precisament pel seu millor moment a nivell comercial. De fet, dos dels models més icònics d'aquestes dues marques al nostre país, el Focus i el León, estan lluny actualment de les xifres de vendes que aconseguien fa tot just uns anys, especialment del model de Seat, que ha caigut en picat en els últims mesos.

Això sí, tenint en compte que són models bastant més barats respecte als seus equivalents amb carrosseria tipus SUV, continuen sent molts els conductors que, buscant un cotxe polivalent i fins a cert punt familiar, venen els compactes una alternativa molt interessant a models com el Kuga o l'Ateca.

 

En aquest sentit, si bé és cert que les dues marques continuen intentant potenciar les vendes dels seus surf, les diferents ofertes actuals tant del Seat com del Ford els converteixen en opcions molt interessants. La pregunta és quin dels dos és millor opció avui dia a Espanya.

La comparativa entre dos compactes de referència

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la diferència de preu entre les versions més bàsiques d'aquests models és significativa. Mentre que el León més senzill de tots, que arriba amb un motor de gasolina de 110 cavalls de potència té un preu de partida que es queda just per sota dels 23.500 €, el Focus més bàsic de tots, en aquest cas amb un dièsel de 100 cavalls de potència, supera per poc els 25.000 €.

Tanmateix, es pot destacar que els dos casos podem fer-nos també amb una versió que compti amb un motor de gasolina associat a un sistema de micro hibridació lleugera, probablement la mecànica més interessant ja que, per una petita diferència de preu, podem comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT.

 

En aquest cas el set més senzill amb aquest tipus de motor té un preu de partida de 26.500 €, mentre que el Ford arrenca en els 27.000 €, en els dos casos preus, com ocorre amb les seves versions més senzilles, associats a condicions específiques de finançament.

Quant a dinàmica de conducció, habitabilitat i equipament, són dos models molt semblants, encara que és veritat que el lleó compta amb una capacitat més gran de càrrega. Sent a més com és una opció més barata en tots els casos, sense que això impliqui un pitjor equipament o pitjors qualitats, el model espanyol continua sent, en comparació amb el Focus, una opció més atractiva del que es refereix a relació qualitat preu.