El Ford Kuga és un dels models que més alegries està donant la marca americana en els últims anys a Europa. Entre altres coses perquè, més enllà que les seves versions amb motors de combustió tinguin una molt bona quota de mercat a les carreteres del vell continent, és precisament la versió que compta amb un motor híbrid endollable la que s'ha convertit en una de les més venudes en el seu segment.

Això sí, com bé saben els que estan molt atents a les notícies de la marca americana, la imminent arribada d'un nou model de Ford posarà en un compromís precisament les vendes del Kuga híbrid endollable, entre altres coses perquè la marca dels Estats Units està a punt de presentar el que serà el seu primer SUV 100 × 100 elèctric destinat al públic generalista.

 

Si bé és cert que Ford té ja la venda el Mustang Mach-i, es pot tenir en compte que aquest model és un model destinat als que busquen un elèctric prèmium, amb preus elevats. No serà el cas del nou model de la marca, que, si bé és cert que no té un nom oficial, ja se sap que serà una de les grans esperances de fabricants de cara als propers anys.

El nou SUV elèctric de Ford, un 'germà' del Volkswagen ID.4

Una de les peculiaritats d'aquest model és que serà el primer 100 × 100 elèctric fruit de la col·laboració de la marca americana amb Volkswagen. D'aquesta forma, aquest el seu 100 × 100 elèctric de Ford va a compartir molta tecnologia amb el Volkswagen ID.4, per això molts els denominen ja com germans.

 

Sentit, tant els motors com les mecàniques seran els mateixos, de tal manera que aquest nou model de forma poder comptar amb opcions amb un o dos motors elèctrics, és a dir, tracció senzilla o tracció total, així com amb autonomies de fins a més de 500 km, convertint-se en una opció ja molt atractiva. Vas, seguint els passos de Volkswagen, el Ford per oferir també una versió esportiva d'aquest model amb el cognom ST, és a dir, un germà també del Volkswagen ID.4 GTX.

El proper 21 de març quan la marca presenti oficialment aquest nou model, un model que està cridat a aconseguir una bona xifra de vendes ja des de la seva arrencada comercial i, sobretot, anar posicionant a poc a poc la marca americana al mercat dels elèctrics, un mercat en el qual avui dia no és que sigui precisament molt present.