Ford va ser molt gran a Europa, tant en prestigi com en ocupació, però ara té problemes. A Alemanya, hi ha qui dona per fet que la fàbrica de Saarlouis tancarà abans de 2025 perquè no té nous models assignats. El 2014, la marca de l'oval va clausurar una altra planta, la de la ciutat belga de Genk i a Anglaterra es va tancar igualment la planta de Southhampton, on es fabricava la Ford Transit. Ara, amb els canvis que està experimentant el mercat, molts creuen que Ford haurà de tancar més plantes si no reformula el seu model de negoci i entra en la revolució del liti.

Comunitat Valenciana ford / Europa Press
Comunitat Valenciana ford / Europa Press

 

Ford

Països perifèrics i Espanya

La marca americana manté tanmateix una notable capacitat de producció: a més d'a Almussafes (València), manté obertes fàbriques a Kocaeli (Turquia), Colònia (Alemanya) i Craiova (Romania) En Gran Bretanya només queda la fàbrica de motors de Dagenham. Finalment, hi ha la planta del Sarre, Saarlouis, que compta amb gairebé 5.000 empleats.

Almussafes, sense problemes

La planta espanyola de Ford, situada molt a prop de València, sembla tenir el futur garantit gràcies als dos nous vehicles elèctrics que s'han anunciat per a la factoria. La proximitat de la futur macroplanta de bateries prevista en Port de Sagunto, l'antiga seu de la siderúrgica Alts Forns del Mediterrània i actual emplaçament d'un complex fabril que produeix xapa galvanitzada i electrocincada per al sector automobilístic, ha suposat una empenta decisiva per al futur d'una planta que es beneficiarà de la capacitat d'exportació dels ports valencians. Ford dona per fet que, el 2026, quan la planta de bateries saguntina funcioni, podrà fabricar dos milions de cotxes elèctrics a l'any. La pregunta és si, entre les plantes que quedaran aleshores seguirà o no la de Saarlouis. El que, sembla, segur que no es fabricarà ja aleshores és el Ford Focus.