Per molt quin Ford hagi perdut cent terreny a nivell de quota de mercat internacional en els últims anys, el fabricant americà continua sent un dels principals protagonistes de la indústria. És més, en el passat 2023 la marca es va convertir en el tercer fabricant amb més vendes a tot el món, tan sols superat per Volkswagen i per Toyota que, això sí, va doblar la xifra de vendes de la marca americana.
No és casualitat llavors que un fabricant amb tant pes de la indústria dugui a terme tota mena d'investigacions i tota mena de projectes, entre ells opcions com la que s'acaba de registrar en l'Agència de Patents dels Estats Units. En aquest sentit, es pot recordar que són moltes les vegades que un fabricant o una marca patenta un disseny o una tecnologia sense que això vaig acabar derivant en el seu ús, pel que no seria estrany que en aquest cas passés precisament això.
Entre altres coses perquè, si bé és cert que els publicistes ja s'estan fregant les mans amb la idea que ha tingut la marca americana, són molts els que aposten que en aquest cas seria traspassar una línia que de moment ningú no s'ha atrevit a traspassar.
La patent de Ford per inserir publicitat en els sistemes multimèdia dels seus cotxes
La idea del fabricant en aquest cas no és cap altra que el de, a través de recopilació de dades del conductor, dels seus trajectes habituals així com fins i tot de les converses que es tenen dins del vehicle, crear un programa per intentar anuncis personalitzats i que vagin conforme als gustos del conductor.
Es pot destacar que en cap cas no es tracta d'una idea innovadora en el camp de la publicitat, però sí que fins ara ningú no s'havia plantejat anar tan lluny en la indústria de l'automòbil, entre altres coses perquè, si bé és cert que mentre conduïm en moltes ocasions escoltem anuncis ja sigui a la ràdio o en algunes plataformes, a Ford consideren que també es podria fins i tot emetre algun anunci a través d'un vídeo en el sistema d'info entreteniment, una cosa que molts posen en dubte tenint en compte la seguretat.
De moment la marca americana tan sols ha presentat la patent, una cosa que no implica que vagin a utilitzar aquesta tecnologia en el futur. Això sí, si algun dia algun fabricant aposta per una idea similar, en Ford podran reclamar els drets en haver estat els primers en tenir aquesta, per a molts, inquietant idea.