De vegades, les marques es fan la competència a si mateixes i un exemple d'això és Ford: Amb dos SUV del segment B en cartera, ha posat les coses difícils a tots els conductors que volen un tot camí petit. Analitzem així doncs aquestes dues ocpiones: el Ford Puma i el Ford Ecosport.
Com és el Puma?
El Ford Puma actual és un parent amb més altura lliure des del terra d'aquell petit i radical cupè de finals dels 90 que es va batre amb el Opel Tigra. Malgrat això, el Ford Puma d'avui és un SUV teòricament petit de 4,20 metres de llarg amb un excel·lent maleter de 468 litres, però no ha perdut aquella radicalitat esportiva que va identificar el seu predecessor.
Actualment està a la venda, segons el portal quecochemecompro.com, per 23.058 euros i ofereix morotizaciones amb potències que van des dels 125 CV als 155 CV en versions gasolina amb i sense suport MHEV. També hi ha una versió dièsel de 120 CV i, de moment, sembla que no està prevista cap versió amb tracció total. L'estètica del Puma és trencadora, esportiva i singular i, si cal buscar-lo una cosa en la qual pogués millorar, esmentaríem l'espai i el confort de l'habitacle.
I l'Ecosport?
El Ford Ecosport és una mica més gran: no passa dels 4,3 metres de llarg i pesa, exactament, 1.280 kg. La seva versió d'accés en té prou per moure's amb facilitat amb un 1.0 T Ecoboost de 125 CV i l'estètica del cotxe és netament campera i, tant és així, que porta la roda de recanvi acoblada a la contraporta posterior. Si algú vol més potència, pot escollir una versió de 140 Cv, però amb la de 125 CV hi ha suficient per circular sense aclaparaments. El maleter no és gaire gran: 355 litres. Allà surt perdent davant el Ford Puma. Igual que el seu adversari, ve molt equipat: pot tenir entapissat a pell, inclou seients tèrmics, càmera posterior, un solvent navegador amb pantalla de 8 polzades i fins i tot detector d'objectes en angle mort. En suma, un gran cotxe que surt aquest mes, segons quecochemecompro.com, per 21.565 euros.