Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que Ford ha estat sempre una de les marques de referència també a Europa i que els americans porten molts anys al vell continent, el fabricant va decidir fa ja uns anys apostar per la que era i continua sent la carrosseria de moda a les carreteres del continent europeu: els SUV.

No és casualitat llavors que el model més venut de la marca americana al nostre país sigui precisament un model d'aquestes característiques, en concret el Puma, un model que va arribar per complementar l'oferta d'aquest tipus de models amb aquesta mida respecte a l'Ecosport i que s'ha convertit en una de les referències a Espanya. És més, ha estat precisament l'èxit del Puma el que ha provocat que Ford hagi deixat de comptar amb el seu altre SUV urbà.

 

En aquest sentit, com bé saben els que estan interessats en aquest model, una de les variants més atractives dins de la seva gamma és la variant ST, la versió esportiva. Com sol ser habitual en aquests casos, aquest extra d'esportivitat no arriba tan sols referent a l'apartat estètic, molt important, sinó també arriba de la mà de la mecànica, encara que es pot tenir en compte que en la versió 2024, la més recent, aquest puma ha perdut potència.

El nou Ford Puma perd potència però guanya l'etiqueta ECO

És més que evident que seran molts els que trobaran a faltar el motor de gasolina de 200 cavalls que tenia la versió anterior, però es pot tenir en compte que la nova mecànica arriba amb un argument molt al seu favor.

 

I és que aquest nou motor compta amb una potència de 170 cavalls i arriba associat a una transmissió automàtica, però el punt més interessant és que està associat a un sistema de micro hibridació lleugera per la qual cosa, per molt que hagi perdut potència, ha guanyat el fet de poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un dels grans arguments de venda avui dia a Espanya.

D'altra banda, es pot destacar que, com passa amb la resta de versions d'aquest nou puma, l'interior ha canviat per complet, sent ara un model molt més tecnològic i conforme amb els models rivals més actualitzats. És evident que no serà la versió més venuda d'aquest Puma, entre altres coses perquè és probable que acabi fregant els 40.000 €, però continua sent, de lluny, la versió més interessant dins de la gamma d'aquest model.