Sent com és una de les marques més veteranes de la indústria de l'automòbil, en Ford saben molt bé que, per molt que aquesta experiència sempre jugui al seu favor, hi ha certs factors de la indústria que són incontrolables.

Un bon exemple d'això és tota la revolució que ha suposat l'arribada dels motors 100 × 100 d'elèctrics, una arribada que ha canviat a la indústria per sempre i que ha provocat la introducció de diferents tipus de motors i, per tant, un canvi també referent als gustos i les necessitats dels conductors a nivell mundial.

 

En aquest sentit, no són precisament pocs els que donen per fet que, en un futur no molt llunyà, seran els cotxes 100 × 100 d'elèctrics els que realment lideraran el mercat a nivell de vendes, però no és que sigui cap secret que, a diferència del que es pensava fa un temps com aquesta transició està sent molt més lenta de la qual cosa molts esperaven i, almenys de moment, els elèctrics continuen sent models amb una menor quota de mercat que els models de combustió o els híbrids.

Ford rectifica seguint els passos d'altres marques

I aquesta transició molt més lenta del que molts esperaven està provocant que siguin molts els fabricants que ara estan testificant i anunciant un canvi important referent als seus plans de futurs.

Un bon exemple d'això és Ford, que no ha tingut cap tipus de problema en anunciar que, al contrari del que apunto el 2021 assegurant que la seva idea era convertir-se'n en una marca 100 × 100 elèctrica a Europa per set 2030, continuen venent models de combustió a partir de llavors.

 

"No creiem que ser totalment elèctrics d'aquí a 2030 sigui una bona opció per al nostre negoci ni, sobretot, per als nostres clients" o "Crec que els clients han votat i ens han dit que era massa ambiciós, això és el que jo diria, i crec que tot el sector ho ha descobert per les dolentes. També diria que la realitat t'obliga a ajustar els teus plans" han estat algunes de les reflexions de Marin Gjaja, director d'operacions de la divisió d'electrificació del Model E de Ford al mig Autocar.

I ha assegurat que la seva idea passa per diversificar la seva oferta: "Competirem de forma agressiva, ja sigui amb un vehicle de combustió interna pura, amb un vehicle elèctric de bateria pura o amb híbrids intermedis, perquè el que estem veient és que els clients volen tenir la llibertat d'elegir el sistema de propulsió i el vehicle adequats per al seu cas d'ús".