Per molt que en Ford tinguin el mercat nord-americà el seu millor terreny de joc, no és que sigui precisament cap secret que la marca és també una de les més destacades al vell continent. I és que són molts els models de Ford que han triomfat i estan triomfant a Europa, un mercat al qual la marca americana es adaptat més que bé.

De fet, el canvi al catàleg de Ford dels últims anys ha seguit la mateixa tendència que el de la resta de marques generalistes, i aquesta no és altra que la de deixar de banda les berlines i els volums i apostar de forma descarada pels SUV, un tipus de carrosseria que va guanyant cada vegada més pes en les carreteres europees i que és ja la principal font d'alegria de la gran majoria de marques que venen els seus models a les carreteres del vell continent.

 

Això no significa, tanmateix, que tant en Ford com en la resta de marques generalistes hagin deixat d'apostar per models que històricament han estat molt d'èxit a les carreteres europees. En el cas de Ford, no és cap altre que el Focus, que va ja per la seva quarta generació després d'iniciar el seu periple europeu a finals dels 90 i explotar comercialment en la dècada dels 2000, el que continua sent un model molt atractiu.

El Ford Focus és ara el model top vendes de la marca americana a Espanya

Un Focus que ha demostrat precisament aquest mes d'agost passat que, malgrat que ara viu a l'ombra d'altres models de Ford com són el Kuga i el Puma, continua estant molt en forma. De fet, per sorpresa per a molts, ha estat el Focus el que s'ha posicionat com el Ford més venut al nostre país el vuitè mes de l'any, ocupant la 24a posició amb 678 vendes i deixant enrere al Puma, amb 623, i al Kuga, amb 551 vendes.

 

És cert, tanmateix, que a nivell global en el que portem d'any el Focus continua estant molt per darrere d'aquests dos SUV. Mentre que el compacte ocupa la posició 46 al nostre mercat, el Kuga ocupa la 31 mentre que el Puma ocupa la 36, evidenciant que són dos models molt més reeixits gràcies a la seva carrosseria tipus SUV, una carrosseria que no deixa de créixer tant a Espanya com a la resta de les carreteres europees.

Veurem si, a partir d'ara, al setembre, un mes molt més normal històricament quant a vendes de cotxes, el Focus continua sent o no el Ford més venut al nostre país. De moment, això sí, aquest compacte ha tornat a demostrar que no està tan mort com molts diuen.