No són pocs precisament els que han posat en dubte algunes de les decisions que ha pres Ford en els últims anys al mercat europeu, entre altres coses perquè han estat decisions que, com molts ja avisaven, han estat sinònim d'una caiguda notable de les vendes del fabricant americà a les carreteres del vell continent.

Com bé saben els que tenen a la marca com una de les seves referències, Ford va decidir eliminar dels seus catàlegs europeus fa ja un temps al Mondeo, una berlina que havia estat tot un referent a Europa durant molts anys i que va marxar per la porta del darrere.

 

Si bé és lògic que la marca prengués aquesta decisió tenint en compte que les berlines generalistes havien deixat de tenir l'impacte comercial que havien tingut fa anys i que molts conductors començaven a apostar de forma clara pels SUV, molts no van acabar d'entendre aquesta mesura tan dràstica com una mesura que no tan sols s'ha portat al món per davant sinó que també ho ha fet amb el Fiesta i ho farà en un futur molt proper amb el Focus.

El curiós en aquest cas és que, si bé és cert que és evident que les berlines no es venen com abans, el fet que els coda Octavia fora un dels 10 cotxes més venuts a Europa en el passat 2024 evidència que encara hi ha espai per a aquest tipus de models a les carreteres europees, però els plans de Ford es mantenen intactes en aquest sentit.

Ford actualitza un Mondeo que es continua venent en altres mercats

Això sí, que la marca americana decidís eliminar a aquesta berlina de les carreteres europees no significa que aquest model no es continuï venent en altres mercats, ja sigui amb el cognom Mondeo o amb el cognom Taurus.

 

És més, va ser el 2022 quan la cinquena generació d'aquest model es va estrenar a la Xina, el mercat en el qual la marca americana va pensar que aquesta berlina podria tenir les millors xifres de vendes. De fet, va ser desenvolupat per la divisió xinesa del fabricant americà.

Malgrat que han passat pocs anys del seu llançament, la marca ja està treballant en una actualització de meitat de cicle per continuar allargant la vida comercial d'aquesta nova generació que es continuarà venent a la Xina així com en altres mercats, però, per desgràcia per als que continuen apostant per les berlines a Europa, el Mondeo seguirà fora dels catàlegs de la marca a les carreteres europees.