Ford és una de les marques que més està apostant pels SUV a Europa. Un fabricant que compta amb fins a cinc models amb aquest tipus de carrosseries al nostre país: Ecosport, Puma, Kuga, Explorer i Mustang Mach-E. Cinc models dirigits cada un d'ells a un públic diferent i, evidentment, amb prestacions i preus diferents.
Això sí, els dos que més èxit tenen, almenys de moment, són el Puma i el Kuga. No és que sorprengui que siguin els SUV urbans i compactes de Ford el que més sortida tinguin al nostre país. Ens altres coses perquè són dos models que formen part dels dos segments que més estan creixent en els últims anys a Espanya.
És més que conegut que els SUV són els models de moda, i que cada vegada són mes els que opten per aquest tipus de models abans que per carrosseries convencionals com| els compactes o carrosseries que estan més que en el punt de mira com les berlines. En aquest sentit, es pot recordar que ha estat Ford una de les marques que, seguint el camí marcat per altres de generalistes, ha deixat d'apostar precisament per les berlines com el Mondeo.
És per això que els resultats de vendes del passat mes d'abril del seu Kuga, el model que ha estat el 'responsable' de la desaparició del Mondeo tenint en compte que és el model de Ford que molts veuen com un familiar polivalent, han deixat preocupats els responsables de la marca.
La caiguda de vendes del Ford Kuga que comença a preocupar la marca americana
I és que si ja el mes de març les vendes del Kuga no van ser molt bones, la caiguda el mes d'abril no ha fet cap altra cosa que augmentar la preocupació a la marca americana. Entre altres coses perquè, al contrari del que va succeir el tercer mes de l'any, el Kuga ha vist com ha estat el Puma el Ford més venut.
El SUV compacte ha aconseguit 866 vendes sent així el vint-i-dosè model més venut al nostre país, mentre que el Kuga s'ha quedat amb tan sols 473 vendes, una xifra que l'ubica en la posició 51 del rànquing de vendes d'aquest mes d'abril passat.
Una xifra i una posició que, sens dubte, no és que siguin molt atractives. I més tenint en compte que, per molt que en l'acumulat de l'any aquest Kuga es mantingui en la posició 35 a Espanya, són alguns els rivals que té per davant en el seu segment i rivals que, a diferència del model americà, sí que continuen obtenint bones xifres de vendes a Espanya.
Així, per molt que Ford estigui més que acontenta amb el seu Puma, no seria estrany que en les properes setmanes la marca americana decidís moure fitxa amb el seu Kuga amb una bona promoció que ajudi a fer oblidar com més aviat millor els mals resultats d'aquest mes passat.