Per molt que Ford pugui presumir de ser una de les marques més veteranes dins de la indústria de l'automòbil i ser un fabricant que ha tingut al mercat europeu un dels seus millors terrenys de joc, el cert és que són molts els que posen en dubte algunes de les últimes decisions que han pres en la companyia americana, entre altres coses perquè algunes d'elles ja han evidenciat ser decisions que no han ajudat el creixement del fabricant.

 

Un bon exemple d'això va ser la desaparició fa ja més d'un any del Ford Fiesta, un utilitari que passava per ser una de les millors opcions en el seu segment però que el fabricant va decidir eliminar en la seva aposta pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics i per anar a poc a poc eliminant opcions de la part baixa del seu catàleg.

Molts van posar en dubte ja en el seu moment que aquesta decisió fos l'encertada, i són els mateixos que, evidentment, ara tornen a posar en dubte que Ford, que ja ho ha anunciat oficialment, es vagi a carregar a finals de 2025 al que ha estat ni més ni menys que el seu tercer cotxe més venut a Espanya en el passat 2024 i una de les seves millors armes a Europa en les últimes dècades: el Focus.

El Ford Focus diu adeu amb bons descomptes

Una desaparició per a la qual encara queden uns quants mesos en què, de fet, aquest model es convertirà en una de les millors compres dins del seu segment, el segment dels compactes.

 

I és que, com no podia ser de cap altra forma, en el fabricant americà han decidit apostar per grans descomptes tant si optem per comprar un cotxe nou i per tant personalitzar-lo al nostre gust com si optem també per unitats ja fabricades en stock, en qualsevol cas amb el manteniment dels primers 60.000 km ja inclòs.

En aquest últim cas, en les unitats ja fabricades, és on podem trobar els descomptes més importants, promocions que fins i tot poden arribar a rebaixar fins a 10.000 € el preu d'algunes de les versions, convertint aquest Focus en un model que, per molt que estigui més que sentenciat, continua sent una compra molt atractiva, sobretot tenint en compte que les versions d'accés, les més barates, compten amb una mecànica de gasolina de 125 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera que per tant permet que aquest model compti amb l'etiqueta ECO de la DGT, un factor de compra cada vegada més determinant a Espanya.

No seria estrany llavors que la marca americana decidís continuar apostant per aquest tipus de promocions en aquests últims mesos de vida d'un Focus que desgraciadament diu adeu en una decisió que, encara que el temps dirà si és encertada o no, no sembla el més correcta per part del fabricant americà.