Davant de la difícil situació generada per l'escassetat de microxips, les marques cerquen alternatives i una de les primeres a fer-ho és Ford, que restringeix l'equipament de determinats models per poder fabricar més vehicles i atendre la demanda.
Solució d'emergència
En alguns casos, la quantitat d'opcions que es posa a disposició del client pot lelgar a reduir-se en fins a un 90%, però això redunda en una rapidesa de producció més gran. John Lawyer, director financer de Ford, avança que aquesta serà l'estratègia de l'oval. La marca oferirà així models més barats, però també menys personalitzats
Una resposta intel·ligent
Ford pretén unir els equipaments més demandats en paquets d'opcions i associar-los a determinades mecàniques. L'únic personalitzable serà el color de la carrosseria i ja no haurem d'enfrontar-nos a una llarga llista d'opcions quan calgui comprar un cotxe. En fer-ho, serà més fàcil muntar i fabricar i el lliurament serà més ràpid. El problema és que aquesta nova estratègia de producció farà que les versions més bàsiques desapareguin. En USA ja treballen així i que el sistema arribi a Europa és qüestió de temps.