Amb més de 19.500 matriculació es el que portem d'any, Ford pot presumir de ser la 12a marca més venuda a Espanya en aquest 2022. Bones xifres de vendes que, si bé és cert que l'allunyen de les primeres posicions, evidencien que el fabricant americà sí que continua sent una de les primeres opcions per a molts al nostre país.

Una marca que està centrant bona part dels seus esforços en dos focus principals. D'una banda, el de fer dels seus SUV els seus models més venuts, entre ells el Puma i el Kuga, els seus dos models de referència i que poden presumir de ser dels millors en el seu segment quant a relació qualitat/preu.

 

D'altra banda, en Ford tenen molt clar que han de potenciar el seu procés d'electrificació com més aviat millor. Entre altres coses perquè, com bé saben a la marca americana així com en la resta de grans fabricants que tenen pes als mercats europeus, serà a partir de 2035 quan a Europa es deixaran de vendre models amb motors de combustió tradicionals, és a dir, gasolina i dièsel.

El Ford Focus, un model amb data caducitat, triomfa a Espanya

En aquest sentit, a la marca americana ja han apuntat que en un futur no molt llunyà apostaran per potenciar les fàbriques en les que els models 100 × 100 d'elèctrics seran els veritables protagonistes. No és el cas de la fabrica de Saarlouis, a Alemanya, on es fabrica actualment el Focus.

És per això que, malgrat que en Ford no ho han fet oficial, no són pocs els que apuntar que, a partir de 2025, la data en la qual la marca americana s'ha fixat per fabricar tant dels models elèctrics, el Focus deixarà d'estar disponible al catàleg del fabricant. Un Ford Focus que va acabar precisament el passat mes d'agost com el model més venut del fabricant nostre país, per davant d'un Puma i un Kuga que habitualment sempre acaben per davant del compacte.

 

Per molt que el Focus continuï sent un dels models més venuts en el seu segment, les xifres de vendes dels compactes han caigut de forma evident en els últims temps, d'allà que, i més sent un model sense una variant 100 × 100 elèctrica, a la marca americana tinguin molt clar que aquest Focus no té un gran futur per davant.