Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint Ford a Espanya i a Europa en els últims temps per adonar-se que l'estratègia que ha dut a terme la marca americana als diferents mercats del vell continent dels últims anys ha estat més que desastrosa.

I és que, si bé és cert que Ford continua mantenint-se com una marca de prestigi per a molts i capaç de posar al mercat models tan interessants com el Puma o el Kuga, la desaparició ja executada de models com el Mondeo o el Fiesta i la pròxima desaparició del Focus no fan una altra cosa per posar en un seriós compromís el futur europeu de la marca.

 

És més, no ha estat cap altre que el màxim responsable de la marca, Jim Farley, el que ha tornat a deixar molt clar recentment que aquests tres models, "avorrits" com els va qualificar al seu dia, "simplement, no genera prou ingressos", per això la marca ha continuat amb el seu pla de la mà de l'arribada a més de dos nous elèctrics, l'Explore i el Capri, que en cap cas no poden arribar ales xifres de vendes dels desapareguts Mondeo, Fiesta i pròximament Focus.

El CEO de Ford vol reconvertir la marca

El futur de Ford a Europa no està res clar, però sí que ofereix evident que la marca volen centrar-se molt més al mercat americà i fer-ho a més de la mà de models tot terreny, un tipus de cotxe, ja sigui amb carrosseria, SUV, tot terreny o pick-up, té molt recorregut i molta quota de mercat.

 

Models d'èxit de Ford als EUA com el Bronco, el F-150 o el Ranger continuen sent determinants per a la marca, i de fet la intenció del fabricant no és cap altra que la de fer d'ells i altres tot terrenys la joia de la corona per anar transformant el fabricant en una icona entre els amants dels tot terrenys.

Declaracions com "estem sortint de l'avorrit negoci dels cotxes i entrant en el negoci dels vehicles icònics" o com volem ser "la Porsche dels tot terreny" fetes recentment per Farley no fan una altra cosa que evidenciar el canvi d'estratègia per part d'una marca que té un futur complicat a Europa ja que, almenys de moment i res no fa pensar que això vagi a canviar, aquest tipus de models no encaixen precisament amb la immensa majoria de necessitats dels conductors al vell continent.