Els que sempre han tingut a Volvo com una de les seves marques de referència sap molt bé que el fabricant suec ha optat en els últims temps per llançar cada vegada més models 100 × 100 d'elèctrics. És més, el fabricant prèmium és un dels quals ja anunciat que, en un futur no molt llunyà, abandonarà definitivament els motors de combustió i ho apostarà tot als elèctrics.
I precisament un dels elèctrics que més criden l'atenció de Volvo per la seva excel·lent relació qualitat preu i, de fet, perquè és un model que no té rival directe als concessionaris de Mercedes, BMW i Audi és l'EX 30.
En aquest cas estem davant del model més compacte de la marca que arriba per ser un important rival de models com el Smart #1 i el Mini Aceman que, com apunten des del fabricant, està cridat a ser un dels seus models més venuts en els propers anys, entre altres coses perquè especialment als mercats del nord Europa, els elèctrics estan guanyant molt pes.
El problema de software del Volvo EX 30
Però el problema en aquest cas és que, com ha passat també amb el germà gran d'aquest EX 30, l'EX 90, un problema de programari està impedint que es realitzin nous lliuraments d'aquest model.
Tal com apunten en mitjans com Automotive News Europe, el problema detectat en la versió 1.2 del programari no està relacionada amb el funcionament del vehicle, ni la bateria o els assistents de conducció, sinó que el problema passa amb els certificats de Google i altres actualitzacions clau que són completament necessàries.
Al propi mitjà apunten que, després de la confirmació per part de la marca sobre aquests problemes, "s'han aconseguit avenços importants, però la versió 1.2 del programari encara no compleix amb tots els requisits necessaris per al seu llançament, un problema que està afectant als lliuraments del petit SUV als mercats de tot el món."
Tenint en compte que l'objectiu de la marca és vendre més d'1 milió de cotxes a partir de 2025 i que bona part de les seves vendes haurien d'arribar de la mà d'aquest model, aquests retards i aquest problema en l'EX 30 no és precisament un inconvenient menor per a Volvo, que va aconseguir en el passat 2023 els millors resultats de vendes de la seva història amb més de 700.000 unitats venudes en tots el món.