Si bé és cert que en Volkswagen, així com en la resta de marques de primer nivell a Europa, saben molt bé que rebre premis no sempre és sinònim d'aconseguir bones xifres de vendes, el fet que alguns dels seus models siguin guardonats sí que és sinònim de bon treball que s'està realitzant en matèria de disseny i innovació.

És per això que, sobretot tenint en compte del molt que es parlat del que és i encara en els seus models estrella i, sobretot, de les expectatives que havia generat, en Volkswagen no és que hagi assegut precisament molt bé veure com el seu Volkswagen ID.Buzz no ha aconseguit el premi del Cotxe de l'Any a Europa 2023.

 

I és que ha estat en el primer gran esdeveniment de la indústria de l'automòbil d'aquest 2023, el saló de l'automòbil de Brussel·les, on s'ha donat a conèixer el guanyador d'un certamen en el qual Volkswagen havia posat moltes expectatives.

El Jeep Avenger es converteix en El Cotx de l'Any a Europa 2023

Un premi que s'ha portat el Jeep Avenger, l'últim model que ha presentat la marca americana a Europa i que ha aconseguit imposar-se a grans noms al nostre mercat, i fent-ho a més amb un ampli avantatge.

I és que aquest Jeep, amb SUV que ja es ven el nostre país en una vegada al 100 × 100 elèctrica i era una versió amb motor de gasolina i que es posiciona un esglaó per sota del Renegade, ha acabat amb una puntuació de 328 punts, mentre que l'ID.Buzz, la gran esperança de Volkswagen i un dels models que més ha donat de què parlar en els últims temps, ha aconseguit 241 punts.

 

Ha completat del podi el Nissan Ariya, que ha acabat amb 211 punts. A aquests tres models els han seguit model com KIA Niro, que buscava revalidar el títol del 2022, amb 200 punts, el nou Renault Austral amb 163 punts o l'atractiu Peugeot 408 amb 149 punts.

És més que probable que, si bé és cert que aquest Jeep Avenger pugui presumir ara de ser un cotxe reeixit ja en alguns premis, el Volkswagen ID.Buzz continuï generant moltes expectatives en un mercat en el qual molts ho estaven esperant amb moltes ganes. Entre altres coses perquè, més enllà de ser una aposta 100 × 100 elèctrica de la marca alemanya, pot presumir de tenir un disseny que, almenys d'inici, apunta convertir-se en igual de cònic de la famosa Bully en la qual s'ha inspirat la marca.