El Toyota RAV4 ha estat, juntament amb Prius i el Corolla, un dels models que més ha ajudat la marca japonesa en els últims temps a convertir-se en l'autèntica referència nivell mundial. Un model, en aquest cas un SUV, que ha comptat sempre amb un motor híbrid, un dels seus millors arguments de venda i un dels principals motius pels quals s'ha convertit de fet en el model més venut a nivell mundial de la seva categoria.

No és que sigui precisament cap secret que, això sí, per molt que Toyota sigui ara el referent a gairebé tots els mercats el que es refereix a motors híbrids, a la marca japonesa té molt clar que el futur passa pels elèctrics. És per això que, com estan traduint també en d'altres tantes marques, Toyota està apostant en els últims temps per anar ampliant la seva gamma de models amb aquest tipus de mecànica.

 

És més, en un moviment també similar al d'algunes marques prèmium, Toyota ha optat per llançar una espècie de submarca, beyond Zero o bZ, en la que hi són alguns dels seus elèctrics més ben dotats en tots els sentits.

Toyota anticipa el futur model que substituirà a l'actual RAV4

Ha estat precisament al Saló de l'Automòbil de Xangai, un dels més importants a nivell mundial i en el qual els elèctrics estan tenint potser més presència que en altres salons, el fabricant japonès ha presentat dos prototips vull fer una altra cosa que anticipar els futurs models elèctrics que arribaran d'aquí a uns anys.

 

No són cap altre que els Toyota bZ Sport Crossover Concept i Toyota bZ FlexSpace Concept, sent el segon, el Toyota bZ FlexSpace Concept, el que més ha cridat l'atenció, entre altres coses perquè, si bé és cert que la marca no s'han pronunciat sobre això, no són pocs els que asseguren que aquest model conceptual està anticipant el que serà el futur relleu del Toyota RAV4 dins de la marca.

És més que evident que aquest concepte no va acabar sent un model de producció, per la qual cosa a la marca tampoc no han donat cap tipus de xifres quant al que es refereix a prestacions d'autonomia, el que sí que és evident també és que, tal com podem veure en les imatges, el disseny d'aquests dos prototips és clarament diferent al que té actualment la marca, per la qual cosa no seria estrany que la nova generació del RAV4 no s'assemblés en res a l'actual.