Volkswagen ha fet un pas significatiu cap al futur amb els seus models elèctrics, especialment amb el Volkswagen ID.7 i el més recent ID.7 Tourer. Fabricats sobre la plataforma MEB, aquests vehicles van néixer per ser les alternatives elèctriques als reconeguts Passat i Arteon. I des del seu llançament, la gamma d'aquestes berlines elèctriques no ha deixat de créixer i evolucionar.
L'última incorporació a aquesta família són les versions Pro S del ID.7 i el ID.7 Tourer, que representen una fita en termes d'autonomia elèctrica. Aquestes noves versions estan equipades amb una bateria de més dimensions, permetent assolir xifres d'autonomia mai vistes abans en la gamma de Volkswagen. Amb aquestes millores, els nous models Pro S superen els 700 quilòmetres d'autonomia, un èxit impressionant al mercat de vehicles elèctrics. Són xifres més pròpies de models de combustió.
Volkswagen millora les autonomies dels ID.7 i ID.7 Tourer
Fins ara, les versions Pro i Pro Más del Volkswagen ID.7 i la seva carrosseria familiar Tourer muntaven una bateria d'ions de liti de 77 kWh. Aquestes versions oferien una potència de 210 kW (286 CV) i un parell de 545 Nm, amb una autonomia que oscil·lava entre 603 i 620 quilòmetres, depenent de la configuració. La nova versió Pro S, tanmateix, utilitza una bateria de 86 kWh (91 kWh de capacitat bruta), portant l'autonomia a noves altures.
El Volkswagen ID.7 Pro S ara pot assolir fins a 709 quilòmetres d'autonomia segons el cicle WLTP, una xifra que s'apropa molt al que ofereixen els vehicles amb motors de combustió. Per la seva part, el ID.7 Tourer Pro S assoleix una autonomia WLTP de 690 quilòmetres, el que li permet competir de manera efectiva en el segment de vehicles familiars d'alta autonomia.
Autonomies pròpies de models de combustió
A més d'aquestes impressionants versions Pro S, Volkswagen ha llançat el ID.7 GTX, una variant amb aspiracions esportives que promet emocions fortes. Amb tracció elèctrica 4x4, el ID.7 GTX desenvolupa 250 kW (340 CV) de potència, un parell de 560 Nm i accelera de 0 a 100 km/h en només 5,4 segons. Malgrat el seu enfocament esportiu, l'autonomia del ID.7 GTX continua sent notable, assolint 683 quilòmetres amb la bateria de 86 kWh, i 585 quilòmetres en la seva versió familiar.
Aquestes noves versions de la gamma ID.7 no només augmenten l'autonomia, sinó que també milloren l'experiència de conducció i l'eficiència dels vehicles elèctrics de Volkswagen. L'atenció al detall i la innovació tecnològica demostren el compromís de la marca amb la sostenibilitat i la mobilitat del futur.
El període de prevenda per a aquestes noves versions comença aquest 6 de juny a Alemanya, amb preus que reflecteixen l'avançada tecnologia i la qualitat d'aquests vehicles. El VW ID.7 Pro S amb la bateria de 86 kWh tindrà un preu inicial de 58.985 euros, mentre que el VW ID.7 Tourer Pro S començarà en 59.785 euros.