Per molt que en els últims anys la carrosseria dels SUV s'hagi imposat en la immensa majoria de carreteres a nivell europeu, entre elles les espanyoles, continuen sent molts els conductors que troben a faltar als monovolums, un tipus de cotxe que va tenir molt èxit al nostre mercat fa ja unes dècades però que avui dia ha desaparegut completament del catàleg de la immensa majoria de fabricants.

Si bé és cert que alguns dels SUV del mercat actual són opcions molt interessants a nivell familiar, el tipus de cotxe que s'està imposant en aquest sentit són les furgonetes compactes, models que fins fa alguns anys amb prou feines comptaven amb l'afecte dels seus fabricants entre altres coses perquè eren models destinats gairebé íntegrament a la divisió de vehicles comercials.

 

Tanmateix, tan sols fa falta veure les novetats en aquest segment per adonar-se que marques com Renault, Ford, Peugeot, Opel o Citroën han fet un pas molt important endavant en aquest sentit, conscients de què són moltes les famílies que busquen molt espai i molta capacitat de càrrega però no volen saber res dels SUV, entre altres coses perquè són models més cars.

El Citroën Berlingo més senzill costa menys de 25.000 euros

Un bon exemple d'això és el Citroën Berlingo, tota una referència des de fa ja molts anys en aquest segment i que ha estrenat una nova generació recentment en la que aquest model adopta el nou llenguatge de disseny de la marca per continuar sent una opció interessant per a aquells que busquen, sobre tot un maleter enorme un equipament senzill però més que correcte i un motor que amb prou feines consumeixi per realitzar molts viatges en família.

 

Així, ara podem aconseguir la versió més senzilla d'aquest model per un preu que es queda per sota dels 25.000 € tenint en compte totes les promocions i descomptes. Si bé és cert que a nivell d'equipament i qualitat de materials és un model que no es pot comparar amb alguns dels SUV de la seva mida, el fet de què compti amb un maleter gegant de gairebé 800 l i que arribi amb un motor dièsel de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual que promet un consum d'uns 6 l el converteix en una opció realment interessant.

Un tipus de cotxe que ha arribat per convertir-se en el soci perfecte d'aquelles famílies que necessiten molta capacitat de càrrega i molt espai i habitabilitat per afrontar llargs viatges, per la qual cosa no és casualitat que s'estigui convertint en un segment dels quals més ha crescut en els últims anys a Espanya i a Europa.