Sent ni més ni menys que el tercer cotxe més matriculat el que portem d'any al nostre país, el Nissan Qashqai pot presumir d'estar passant un dels millors moments comercials a Espanya en els últims anys, sobretot tenint en compte que ja supera els seus dos grans rivals en el seu segment: el Kia Sportage i el Hyundai Tucson.

Això sí, en el fabricant japonès fas gust molt bé que, per molt que continuïn sent molts els conductors que no volen saber res de marques xineses, sí que hi ha cada vegada més conductors que, davant de l'augment generalitzat dels preus, busquen alternatives de marques generalistes més barates.

 

I allà és on apareix una opció realment interessant encara que desconeguda per a molts, entre altres coses perquè forma parteix del catàleg d'un fabricant que sempre ha tingut models amb una excel·lent relació qualitat preu a Espanya però que amb prou feines té quota de mercat: KGM ,la antiga SsangYong.

El KGM Tivoli Grand és una excel·lent opció

Dins del catàleg d'aquest fabricant coreà podem trobar diversos C-SUV, encara que segurament el més interessant és el Tivoli Grand, una versió XL del Tivoli que compta amb dues opcions mecàniques, una de gasolina tradicional i una de gasolina que també pot funcionar amb GLP i que per tant li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

 

Tal com podem veure a la secció d'ofertes del fabricant, ja estem per la versió GLP amb transmissió automàtica, aquesta versió que arriba amb 163 cavalls de potència té un preu de partida de poc més de 25.000 €, és a dir, un preu molt similar a què té el Nissan Qashqai més senzill de tots que, si bé és cert que també pot lluir l'etiqueta ECO però en el seu cas amb un sistema de micro hibridació lleugera, és bastant menys potent.

És cert que aquest KGM no és tan modern com el Nissan, però no deixa de ser un cotxe extremadament fiable, amb una molt bona relació qualitat preu, amb gairebé 600 l de maleter i un d'aquests models que, sense grans luxes, cobreix molt bé totes i cada una de les necessitats d'un model d'aquestes característiques, sobretot a un preu tan baix.

És més, és lògic que molts vegin en aquest model una alternativa real a un Nissan que continua sent la referència al nostre país però que veu com cada vegada més fabricants estan començant a reduir distàncies.