Tampoc no fa falta ser un expert en la indústria de l'automòbil per adonar-se que aquesta indústria passa precisament per un dels moments de canvis més important de la seva història.

I és que l'entrada en joc dels motors elèctrics, els motors que estan cridats a ser, per exemple, a partir de 2035 els principals protagonistes a les carreteres de la Unió Europea, entre altres coses perquè es dona a partir d'aquell any quan ja no es podran vendre cotxes nous que no siguin 100 × 100 d'elèctrics, està canviant el panorama en les nostres carreteres i en les de la resta de mercats europeus.

 

D'altra banda, es pot destacar que, a diferència del que passava fa tot just uns anys, quan molts fabricants no se centraven tant en l'eficiència dels seus motors signe de la potència i en les seves prestacions, avui dia un dels principals arguments de compra de molts conductors és que el model que vagi a comprar sigui un model que gasti poc i, si pot ser, que no contamini massa.

Les alternatives als motors de combustió clàssics van guanyant pes

No és casualitat llavors que els models que compten amb un motor híbrid auto recarregable, és a dir, un motor que combina un motor de combustió tradicional amb un motor elèctric, estiguin guanyant pes, entre altres coses perquè són motors que, especialment en conducció urbana, acaben derivant en un consum molt més baix que el d'un model equivalent amb un motor de combustió tradicional.

En el cas de les mecàniques dièsel, més enllà que sempre han estat pensades per a aquells conductors que realitzen molts quilòmetres a l'any i la majoria d'ells per autopistes i autovies, a velocitats altes on aquest tipus de mecàniques rendeixen molt millor i són més eficients, les normatives dels últims anys estan provocant que cada vegada les marques s'allunyin més d'aquest tipus de motors.

 

Dins de les alternatives, més enllà dels motors híbrids, ja siguin auto recarregables o endolla parlis, estan també les de gas, ja sigui gas natural comprimit (GNC) o gas liquat (GLP), sent aquest segon cas u dels principals responsables de l'èxit de Dacia, una marca que ha apostat per aquesta tecnologia que permet als seus models a més comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT.

A tot això cal sumar també l'arribada evidentment dels models 100 × 100 d'elèctrics, models que, això sí, requereix una inversió inicial en aquesta majoria d'ells més alta que la d'un model amb un motor de combustió i, a més, requereix també una càrrega habitual a casa per acabar tenint un menor cost per quilòmetre.