Marques com Nissan, Seat, Kia, Hyundai i companyia són molt conscients que un dels segments més importants tant a Espanya com a Europa és el dels SUV de mida compacta, un tipus de cotxe que va arribar fa ja temps al nostre mercat i que ha esborrat gairebé del mapa a les berlines i als monovolums compactes.
Així, models com el Qashqai, l'Ateca, el Sportage o el Tucson, entre d'altres, passen per ser algunes de les millors opcions més reeixides a Espanya i la referència en un segment que cada vegada té més pes.
Això sí, com bé saben aquestes marques i tantes d'altres, en els últims mesos hi ha hagut un model en concret que, malgrat que acaba d'arribar al mercat espanyol, ja s'està posicionant com un dels seus grans rivals. Aquest model no és cap altre que l'Omoda 5, un C-SUV que pot presumir de tenir una relació qualitat/preu que el situa un esglaó per sobre dels seus rivals.
L'Omoda 5 ha arribat per quedar-se
Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que ha aconseguit aquest model el passat mes de juliol per adonar-se'n que és una opció cada vegada més assentada i reeixida. I és que aquest Omoda 5, el primer i únic model de moment que té a la venda la marca xinesa a Espanya, va superar la barrera de les 1.000 vendes i en va acabar en una més que notable posició 29 a Espanya.
Tal com podem veure a la secció d'oferta del web d'Omoda, ara la versió d'accés d'aquest model té un preu finançat de menys de 24.000 €, un preu que el situa bastant per sota dels seus rivals directes i que precisament s'ha convertit en el seu millor argument de venda.
Una versió d'accés que arriba amb una mecànica de gasolina de 185 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica, una mecànica que, per molt que no compte amb cap tipus de sistema d'hibridació, no es converteix en una opció interessant sobretot a nivell de prestacions.
Com passa amb la immensa majoria de models d'aquest tipus de marques, a nivell tecnològic i d'equipament porta molt ben dotat de sèrie, fins i tot per sobre d'alguns dels seus rivals directes, motiu més que suficient perquè s'hagi convertit en una de les autèntiques federacions d'aquest 2024 a Espanya i que hagi provocat que la seva marca sigui una de les que més ha augmentat la seva quota de mercat a les nostres carreteres.