Els utilitaris esportius tal com els coneixem avui dia estan en perill d'extinció. I sobretot els que encara estan a preus raonables. És el cas del Volkswagen Polo en la seva versió GTI, que tard o d'hora serà víctima de les normatives anticontaminació i de la transició cap a la mobilitat elèctrica.

El Volkswagen Polo és el representant de la firma alemanya en el segment dels utilitaris. I la seva versió GTI és la més potent i ràpida de totes. Un model d'aquests que ofereix unes sensacions úniques al volant. Conduir-ne un és com anar en un kart turboalimentat. El seu potent motor i les seves mesures contingudes proporcionen una experiència única. Per a alguns conduir-lo és millor que posar-se al volant del Golf GTI.

Volkswagen Pol|Polo GTI / Volkswagen

El Volkswagen Polo GTI és un esportiu dels que ja no queden

El VW Polo és un utilitari que mesura 4.074 mm de llarg, 1.451 mm d'alt i 1.751 mm d'ample. Deixa una distància de batalla de 2.552 mm. Rivalitza amb altres urbans esportius com els Ford Fiesta ST (200 CV) i Hyundai i20 N (204 CV). Ofereix un maleter de 351 litres, ampliables fins als 1.125 l. I ve molt ben equipat, propi d'un model prèmium amb els que pretén fer-se. De sèrie ja compte amb:

  • Para-xocs amb disseny esportiu específic "GTI"
  • Llanta d'aliatge "MILTON KEYNES" de 17"
  • Fars LED Matix amb llum de marxa diürna LED i llum de revolt
  • Assistent dinàmic de llum de carretera "Dynamic Light Assist"
  • Seients davanters esportius entapissats en tela "Scale Paper/Clark", amb enribetat en color vermell
  • Tren de rodatge esportiu "Sport Select", amb suspensió adaptativa i altura rebaixada en 15mm
  • Bloqueig electrònic del diferencial XDS
  • Selecció de maneres de conducció
Volkswagen Polo GTI / Volkswagen

207 CV de potència i preu inferior als 33.000 euros

Encara que el que més ens agrada és el seu potent bloc mecànic. Aquest Polo GTI munta sota el capó un motor de gasolina TSI de quatre cilindres que cubica 2.0 litres i desenvolupa 207 CV de potència i 320 Nm de parell màxim. Està gestionat per un canvi de marxes automàtic DGS de 7 relacions. I treballa sobre l'eix davanter.

Les seves prestacions són excepcionals. Accelera de 0 a 100 km/h en 6,5 segons i assoleix una velocitat màxima de 240 km/h. I segons el cicle WLTP, registra un consum de 6,8 litres cada 100 km i una emissions de CO2 de 154 g/km.

I quant al preu, aquest model figura al configurador de la marca per 32.690 euros. En tot cas has de tenir en compte que no es comptabilitza el color de la carrosseria. El més econòmic és el blanc, que suposa un extra de 225 euros.