El Volkswagen Golf pot continuar presumint de ser un dels models de la marca alemanya que més èxit té a Europa. Si bé és cert que les xifres de vendes del compacte alemany han caigut molt en els últims anys, mes d'un 60 per cent de 2015 fins ara), el Golf continua sent un dels reis del vell continent.
Això sí, sembla que la tendència a la baixa d'aquest Volkswagen a Europa, on el Dacia Sandero li ha retallat molta distància i és molt a prop d'arrabassar-li el tron, es confirma també al nostre país.
I és que, com bé saben a la marca, no és que el compacte no tan sols no hagi entrat en la llista del top 10 de models més venuts a Espanya, sinó que s'ha quedat molt lluny dels primers llocs.
Amb les xifres de vendes de desembre ja publicades i, amb elles, l'acumulat l'any 2021, el Golf va aconseguir matricular el passat curs 7.458 unitats, xifra que l'ha situat en la posició número 43 al top 100 del nostre país.
Una posició que, sens dubte, no és que faci molt feliç la marca. Si bé és cert que en Volkswagen respiren tranquils perquè saben que tenen altres models que sumen també moltes vetes i que els ajuden a continuar sent determinants a Espanya, el fet que un rival directe del Golf l'hagi superat no fa especial gràcia al gegant alemany.
El Ford Focus acaba l'any en gran multiplicant per tres les vendes del Volkswagen Golf i confirma la seva tendència a l'alça
I és que no ha estat cap altre que el Ford Focus el que ha aconseguit l'últim mes del passat 2021 superar, i per molt, les vendes del Golf. Esmentes el compacte alemany es va quedar en unes discretes 465 matriculacions el mes de desembre a Espanya, el compacte americà va triplicar les seves vendes amb 1.587 matriculacions, sent de fet el Ford més venut al nostre país el mes passat.
Per molt que en l'acumulat de l'any hagi estat el Puma el Ford més venut, la tendència a l'alça del Focus el situa ara com el models més venut de la marca. Evidentment, com bé saben els que tenen Ford com una de les seves marques de referència, el fet que el Focus vagi a rebre una actualització de meitat de cicle ha ajudat que les seves vendes es disparin.
I és que, com va passar l'any passat amb els Seat Ibiza i Arona, entre d'altres, Ford ha apostat per rebaixar molt el preu de la versió sortint per acomiadar-lo en gran abans que arribi la nova versió.
Així, com bé podem veure al configurador de la marca, el Focus més senzill amb acabat Trend i motor 1.0 EcoBoost de 100 cavalls té un preu de partida de 21.861 euros. Un preu molt top que el converteix en una alternativa a un Volkswagen Golf que, sens dubte, no passa pel seu millor moment.