Fa uns mesos saltava la notícia: els mals resultats de Mitsubishi a Europa podrien acabar derivant a la sortida del fabricant japonès del mercat del vell continent.

Tanmateix i per sort per als amants d'aquesta mítica i històrica marca asiàtica, l'aliança Renault-Nissan ha arribat per ajudar que Mitsubishi, almenys de moment, segueixi a Europa.

Tenint en compte que la marca japonesa ha acabat l'any 2021 en una més que discreta posició número 26 quant a vendes, és evident que el fabricant té molta feina per davant si vol tornar a ser una de les referències a les nostres carreteres.

Expliquen mitjans japonesos que la idea de Mitsubishi no és cap altra que la de fer un pas enrere perquè l'ajudi després a fer dos passos cap a davant. I, com no, com sol ser habitual en aquest tipus de cas en els que les macadures prenen dràstiques decisions, aquest pas enrere ja ha derivat en una rebaixa de la gamma de models de la marca que s'ha carregat a un dels seus top vendes.

No és cap altre que el Mitsubishi ASX, un SUV que, per molt que mai no estigués en les llistes de més venuts al nostre país, sí que gaudia de bona salut. Tanmateix, amb el projecte de tornar-lo de nou a la vida el 2023, la marca japonesa ha pres la decisió de prescindir d'ell ara que ja ha començat aquest 2022.

Mitsubishi retalla dràsticament la seva gamma a Espanya, deixant tan sols tres models al seu configurador i carregant-se a l'ASX

Així, tal com s'havia anunciat fa ja uns mesos, l'ASX ha desaparegut del configurador de Mitsubishi. Un configurador en el que, ull, ara tan sols estan disponibles tres models: l'Eclipsi Cros PHEV, el Space Star i el L200, tres models molt diferents entre si que, si bé cobreixen algun dels segments més populars del mercat, especialment en el cas de l'Eclipsi Cros i el Space Star, deixen a la marca molt minvada.

No han estat pocs els que, com va passar en el moment en què van començar els rumors de la seva possible sortida, s'han quedat amb la boca oberta en veure que Mitsubishi s'ha carregat no només al seu ASX, un dels seus models més ben valorats, sinó també al seu Outlander, un dels SUV híbrids més ben dotats fins ara al nostre mercat.

 

Per sort per als amants de l'ASX, sembla que, fruit de l'aliança Renault-Nissan, Mitsubishi ja està treballant en la tornada d'aquest SUV que, ull, baixarà un esglaó quant a dimensions.

I és que la idea, expliquen des de mitjans japonesos, és que el nou ASX, que hauria d'arribar el 2023, tingui com basi la mateixa plataforma que utilitzen el Renault Captur i el Clio, per la qual cosa és evident que serà un SUV per al segment B.