És de sobres conegut que, si bé és cert que la immensa majoria dels conductors que pensen en un cotxe elèctric ho fan directament pensant alhora en un Tesla, entre altres coses perquè la marca americana pot presumir de ser una de les referències, hi ha un altre fabricant que està posant contra les cordes a tesla des de fa ja uns quants anys.

Aquesta marca no és cap altra que BYD, una marca xinesa que ja pot presumir de ser la líder a nivell mundial sumant les seves vendes de cotxes elèctrics i cotxes híbrids endolla parlis i que li disputa el lideratge dels cotxes elèctrics a nivell mundial a Tesla des de fa un parell d'anys.

 

En aquest sentit, si bé és cert que el pes d'aquest fabricant a Europa és encara menor, entre altres coses perquè ha arribat al nostre mercat fa poc, a la Xina BYD és tota una referència, i vol ser-ho també a nivell mundial, per això hi ha anunciat una nova tecnologia que posarà en seriosos conflictes un dels grans objectius de Tesla, que no és cap altre que el de convertir-se en la referència en cotxes amb conducció autònoma.

BYD presenta la seva nova tecnologia de conducció autònoma

Aquest cas estem davant d'un sistema que en la marca xinesa al denominat God's Eye, traduït com a Ull de Déu, i que, diferencia del que passa amb aquest tipus de sistemes a la marca americana, en el fabricant xinès pretenen que tots i cada un dels seus models comptin amb ell, fins i tot des del més barat de tots.

 

En concret la versió que arribarà als BYD serà la God's Eye C o DiPilot 100, un sistema que compta amb 12 càmeres i radars (3 de visió frontal, 5 panoràmiques i 4 de visió envoltant), 5 càmeres d'ones mil·limètriques i 12 sensors de radar ultrasònic que permetran llegir la carretera 300 metres per davant i en 360 graus que al seu torn permetrà opcions com aparcar el cotxe remotament a través del mòbil així com avançar en conducció autònoma per carretera.

Això sí, des de BYD ja apunten que aquesta versió C (hi ha una versió A i una versió B destinada a les marques prèmium YangWang i Denza) pensada gairebé exclusivament per a un ús urbà, i evidentment depenent de les diferents restriccions i normatives dels diferents mercats.