El Suzuki Jimmy és un d'aquests models que, per molt que no s'hagi venut gaire al nostre país ni a Europa, pot presumir d'haver estat una de les referències entre aquells que buscaven un petit tot terreny molt capaç lluny de l'asfalt i amb una molt bona relació qualitat preu.

Però, per desgràcia, aquest model ja ha passat a millor vida, de tal manera que el que pot presumir de ser ara una espècie d'hereu d'aquest model per concepte i per excel·lent relació qualitat preu és un model que acaba d'estrenar la seva tercera generació: el Dacia Duster.

 

Això sí, si bé és cert que la nova generació d'aquest model low-cost ha fet un pas molt important endavant el que es refereix a disseny i equipament, no són pocs els que consideren que, especialment en el que es refereixi les versions 4x4, continua sent una millor opció aconseguir aquesta versió en la generació sortint per fer-ho en la nova generació.

El Dacia Duster 4x4 de l'antiga generació és una millor opció

Fa poc cap a va donar a conèixer els diferents preus que tindrà el nou Duster al nostre país, i la versió 4x4 més barata tindrà un preu de partida de 25.090 €. Aquest cas es tracta d'una versió que compta amb un motor micro híbrid 1.2 de gasolina de 130 cavalls de potència, un motor que té com un dels seus grans arguments de venda el fet que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

 

Tanmateix, no són pocs els que argumenten que, si bé és cert que a nivell de disseny i d'equipament evidentment la generació sortint està un pas per darrere de la nova, el fet de què la versió 4 × 4 més barata de la generació sortint costa 23.090 € i arribi amb un motor dièsel 1.5 de 115 cavalls de potència el converteix en una opció més recomanable, entre altres coses perquè es tracta d'un motor molt més adequat per treure el millor rendiment a aquesta versió tot terreny.

És cert que la diferència de preu entre aquests dos models és de tot just 2000 € i que segurament seran molts els que preferiran esperar per aconseguir el làser de nova generació, un model més modern, més atractiu quant a disseny, que compta amb l'etiqueta ECO i amb un nivell de qualitat superior. Tanmateix, si la intenció és treure el màxim partit a la tracció total contra electrònicament d'aquest model, i l'utilitzarem en terrenys complicats de forma habitual, acaba sent una de millor comprar la versió actual, més eficient i amb millor motor.