No és que sigui precisament cap secret que, encara que continuïn tenint una quota de mercat molt menor tant al nostre país com a Europa, els cotxes elèctrics són cada vegada més comuns al mercat.
L'entrada en joc d'aquesta tecnologia ha provocat que, entre altres coses, molts fabricants estiguin posant les piles per no quedar-se gaire enrere, entre altres coses perquè hi ha alguns models elèctrics que estan començant a tenir una quota de mercat a Europa superior a què en tenen alguns dels històrics a les nostres carreteres amb motors de combustió.
Això sí, com bé saben els que en tenen un d'elèctric o els que tenen al cap fer-se amb un cotxe elèctric, la millor manera de treure-li rendiment aquest tipus de motor és instal·lant un carregador al garatge per a així poder carregar-lo de forma diària i escollint nosaltres les hores en què els pics d'electricitat són més baixos, és a dir, acabar estalviant molt per cost per km. respecte un model de combustió tradicional.
El carregador bidireccional que ajuda a estalviar a la factura de la llum
Una de les grans novetats en aquest sentit passa per un nou carregador que té la capacitat de ser bidireccional, és a dir, és un carregador que, com passa ja amb alguns cotxes elèctrics, permet transmetre l'energia acumulada de la bateria del cotxe també a la casa en qüestió.
La idea entorn d'aquest carregador bidireccional és és carregar la bateria del cotxe quan l'energia és barata i lliurar-la a la casa quan aquesta és cara. Segons asseguren els estudis desenvolupats per la companyia que l'ha desenvolupat, Wallbox, amb el carregador bidireccional es pot arribar a estalviar una mitjana propera als 80 euros al mes al rebut de la llum, una mitjana que augmentaria a més de 800 euros d'estalvi anuals.
Amb els ajuts del Pla MOVES, la instal·lació d'aquest punt de càrrega ronda els 2500 €, pel que en tot just quatre anys esclata més que amortitzada i és llavors quan l'estalvi comença seria més que considerable respecte a un carregador normal. Això sí, es pot tenir en compte que perquè aquest sistema funcioni el cotxe elèctric ha de comptar també amb aquesta tecnologia, i de moment a Espanya no són molts.