Tots aquells que tenen al cap fer-se amb un cotxe elèctric saben molt bé que, a diferència del que passa amb els models amb motors de combustió o fins i tot els motors híbrids, al nostre país no són gaires les opcions amb motors elèctrics que tinguin un preu realment sota.

No és que sigui precisament cap secret que no s'elèctrics són models molt més cars que els que compten amb motors de combustió, entre altres coses perquè alguns elements com les bateries acaben encarint de forma evident el seu preu.

 

Però això no significa que no es puguin trobar opcions interessants per a aquells que buscar un elèctric, encara que es pot destacar que es tracten d'opcions pensades per a aquells que buscar un elèctric o bé com un segon cotxe o bé per moure's únicament i exclusivament per entorns urbans interurbans, entre altres coses perquè les seves prestacions no els permeten ser models molt atractius per afrontar llargs viatges a la carretera autopista.

El Renault Twingo elèctric és una bona opció

Un dels més interessants més enllà del Dacia Spring, l'elèctric més barat al nostre mercat, és tot un veterà dins del seu segment: el Renault Twingo. Si bé és cert que la marca ja anunciat que el 2026 estrenar a una nova generació d'aquest model que presumiblement ressuscitarà l'icònic disseny del Twingo de fa ja unes dècades, l'actual passa per ser una opció interessant quant a relació qualitat preu.

I és que la versió més barata d'aquest model té un preu de partida de 24.000 €, un preu que, comptant amb els ajuts del govern a la compra de models 100 × 100 d'elèctrics, acaba quedant-se per sota dels 20.000 € sempre que es financi la compra amb el fabricant francès.

Compte amb un motor de tot just 81 cavalls de potència i una bateria de 22 kW, una xifra molt més baixa que la que té la immensa majoria d'elèctrics avui dia però que, tenint en compte el seu baix pes i les seves bones prestacions quant a consum, li permet tenir una autonomia de 190 km segons el cicle d'homologació WLTP, encara que des de la marca francesa asseguren que si tan sols es consumeix energia circulant per ciutat, la seva autonomia pot arribar a ser de més de 250 km.

Unes xifres i a més que suficients per a un model destinat a moure's per entorns urbans en trajectes curts, on fins i tot amb l'autonomia homologada de menys de 200 km ja és una autonomia més que suficient per a la immensa majoria de conductors.