Quan pensem en luxe automobilístic, solen venir a la ment noms com Mercedes-Benz o BMW. Tanmateix, una firma francesa està canviant aquesta percepció en presentar una alternativa que no només competeix, sinó que redefineix el segment prèmium. DS Automobiles, la marca de luxe nascuda de Citroën, ha anunciat la seva nova joia: el DS Nº8, un SUV que combina elegància, tecnologia avançada i una marcada personalitat. Aquest model promet ser un referent entre els vehicles prèmium.

El DS Nº8 es posiciona com el vaixell insígnia de la marca, superant les dimensions del conegut DS 7 i aconseguint el que models anteriors, com el DS 9, no van poder: col·locar-se a l'altura dels automòbils alemanys més prestigiosos. Dissenyat sota la direcció de Thierry Metroz, aquest SUV pren inspiració del conceptual Aero Sport Lounge, convertint-se en un vehicle que destaca per les seves proporcions imponents i un disseny que fusiona esportivitat amb avantguardisme.

DS Nº82
DS Nº8

DS té un nou membre en la família que porta el luxe un pas més enllà

Un dels aspectes més cridaners del DS Nº8 és el seu frontal distintiu, amb uns fars extremadament fins i compostos per vuit díodes LED en cada un. La graella il·luminada, una novetat en els elèctrics de DS, atorga un toc futurista i exclusiu. Amb unes dimensions impressionants, que inclouen 4,82 metres de llarg i una batalla de 2,90 metres, el DS Nº8 ofereix un ampli espai interior i un maleter de 620 litres, ideal per als qui busquen luxe i funcionalitat.

A l'interior, el DS Nº8 demostra que el luxe està en els detalls. Equipat amb una pantalla d'instruments digital de 10,25 polzades i un sistema d'info entreteniment DS Iris System 2.0 de 16 polzades amb tecnologia ChatGPT, aquest vehicle s'avança al futur. El disseny del volant, en forma d'X, i la il·luminació ambiental inspirada en les estrelles reforcen el seu caràcter sofisticat. A més, la calefacció als seients s'estén al coll, afegint un nivell de confort poques vegades vist en la seva categoria.

Amb tres versions mecàniques en la gamma, el seu llançament es produirà a començaments de 2025

L'equipament tecnològic del DS Nº8 és un altre dels seus grans punts forts. Entre les seves característiques destaquen el sistema de visió nocturna DS Night Vision, una càmera de visió 360a i un control de creuer adaptatiu amb funció predictiva. La seguretat no es queda enrere, amb assistents com el de manteniment en carril i la detecció de punts cecs, assegurant una experiència de conducció més relaxada i segura.

DS Nº8
DS Nº8

Per als amants de la personalització, el DS Nº8 ofereix opcions de tapisseria de cuir Nappa, amb acabats en tons negre Basalt o marró castany, i decoracions en alumini raspallat o or lluminós.

El nou DS Nº8 estarà disponible en tres versions mecàniques que s'adapten a les necessitats i preferències dels conductors més exigents. La versió d'accés, equipada amb tracció davantera (FWD), ofereix una potència màxima de 230 kW (260 CV) i un parell màxim de 345 Nm. Accelera de 0 a 100 km/h en 7,7 segons i assoleix una velocitat màxima de 190 km/h, amb un consum energètic de 12,9 kWh i una autonomia de fins a 572 quilòmetres.

Per sobre hi ha la FWD Long Range. Aquesta variant millora l'autonomia sense sacrificar el rendiment. Amb una potència de 245 kW (280 CV) i el mateix parell de 345 Nm, manté una velocitat màxima de 190 km/h i un consum energètic de 12,9 kWh, però eleva la seva autonomia a uns impressionants 750 quilòmetres. L'acceleració de 0 a 100 km/h es realitza en 7,8 segons.

La versió més potent i avançada compta amb tracció total (AWD) i una potència màxima de 350 kW (375 CV). El seu parell motor de 511 Nm permet una acceleració de 0 a 100 km/h en només 5,4 segons. Encara que el consum augmenta lleugerament 14,2 kWh, l'autonomia continua sent destacable amb 686 quilòmetres. La seva velocitat màxima també es fixa en 190 km/h.

El llançament del DS Nº8 està programat per a mitjans de 2025, amb els primers lliuraments a l'estiu. Aquest model no només representa un pas endavant per a DS Automobiles, sinó que també redefineix el concepte de luxe automobilístic, demostrant que França té molt a aportar en un mercat dominat històricament per Alemanya. El luxe té ara un nou nom, i ve amb un accent francès.