És de sobres conegut que, en els últims anys, Volkswagen no ha fet cap altra cosa que créixer quant a vendes i, sobretot, quant a grup automobilístic. I és que, com bé saben els que segueixen de prop les novetats del Grup Volkswagen, en aquest grup s'integren marques com la pròpia Volkswagen així com Seat, Skoda, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Cupra o Bugatti, entre d'altres.

I és precisament el fet que totes i cada una d'aquestes marques són filials de Volkswagen el que acaba provocant que en molts casos comparteixin tota mena de tecnologia, des de les plataformes en les quals es construeixen els seus models fins als seus motors.

 

No és que siguin un secret precisament que, en un mercat tan competit com l'actual, tot el que sigui abaratir cost i aconseguir una eficiència més gran a l'hora de fabricar els models és sinònim de més ingressos i d'una millor salut financera.

És per això que en molts casos algunes d'aquestes marques, com és el cas per exemple de Seat, Skoda, Volkswagen o Cupra, comparteixen en les seves gammes mecàniques alguns dels seus motors.

El Cupra que té un dels millors motors fabricats per Audi

El mateix passa entre les marques prèmium. Un bon exemple d'això són quatre models que actualment estan a la venda que, malgrat que no són models que vengui Audi, sí que tenen de sota del seu capó motors dissenyats i fabricats pels dels quatre cèrcols.

Un d'ells és el Cupra Formentor en la seva versió més potent, la denominat VZ5. En aquest cas aquest SUV cupè de Cupra compta amb el 2.5 TFSI de cinc cilindres en línia que lliura una potència de 390 CV i un parell màxim de 480 Nm. Un motor que associat a un canvi automàtic DSG de doble embragatge i set velocitats i a una tracció integral 4Drive. Una bèstia que fa que aquest Formentor VZ5, el més potent de la marca fins ara, passi de 0 a 100 km/h en 4,2 segons i arribi a una velocitat màxima limitada a 250 km/h.

 

Però ull perquè, segurament per sorpresa per a molts, tres models no prèmium, sinó de luxe, compten també amb motors Audi. No són altres que el Lamborghini Urus, amb un V8 biturbo de 4.0 litres desenvolupa 650 CV de potència i 850 Nm de parell màxim, el Porsche Cayenne, també amb el V8 biturbo de 4.0 litres en aquest cas amb potències de 460, 550 i 680 cavalls i el Porsche Panamera, que amb el mateix motor V8 biturbo de 4.0 litres compta amb potències de 480, 630 i 699 cavalls.

Models que es nodreixen de la traça i de l'experiència d'Audi amb els seus motors i que evidencien que avui dia, per molt que les marques intentin 'tapar-lo', les sinergies entre les marques acaben derivant en, com és aquest cas, compartir motors i tecnologia perquè els costos finals siguin molt més baixos.