Toyota i BMW són dues marques que, en principi, poc o gens tenen en comú. Mentre la primera és una de les grans marques generalistes japoneses amb presència a nivell mundial a tots els mercats de primer nivell amb models que destaquen per la seva relació qualitat/preu així com pels seus motors híbrids en la gran majoria dels casos, la segona és una marca prèmium alemanya que centra bona part de les seves vendes al vell continent i que va dirigida als conductors que busquen models molt més exclusius.

Sense arribar al vosaltres nivells de Ferrari o Porsche, entre d'altres, BMW sí que està un esglaó per sobre de les generalistes, amb models al seu catàleg que tenen uns preus que, sens dubte no és que siguin molt populars precisament.

 

Això sí, si alguna cosa tenen en comú els dos fabricants és que en els dos casos estan passant per un dels seus millors moments a nivell comercial. Toyota pot presumir de ser una de les marques més venudes a nivell mundial en la seva categoria, sent per exemple la més venuda ara a Espanya, mentre que, després de cinc anys a l'ombra de Mercedes, BMW va aconseguir l'any passat acabar com la marca prèmium més venuda sumant tots els mercats.

Un dels Toyota més elogiats del mercat compta amb un motor dissenyat i fabricat per BMW

Tanmateix, sí que hi ha una cosa que uneix a aquestes dues marques de forma directa. No és cap altre que el motor de gasolina de 3 litres capaç de desenvolupar ni més ni menys que 340 CV amb un parell de 500 Nm. Un motor dissenyat i fabricat per la marca de Munich que, ull no tan sols munta l'espectacular BMW Z4 M40, un dels esportius més aplaudits de la marca bavaresa, sinó que també munta el famós Toyota Supra.

Sí, el Supra d'última generació, que va arribar fa poc al mercat, munta sota del seu capó aquest motor de 340 cavalls que, unit al poc pes i al bon treball aerodinàmic dels japonesos, fan d'ell un dels esportius mes àgils i ràpids del mercat actual.

 

Un model que, tenint en compte l'èxit entre els amants d'aquest tipus d'esportius en els últims anys, forma ja part de la història de l'automobilisme i confirma que, malgrat que dues marques tan dispars com Toyota i BMW poden col·laborar juntes en benefici de les dues. I, sobretot també, en benefici dels que en tenen un d'aquests Supra, un dels models més top del moment.

Es pot destacar que és una pràctica cada vegada més comuna al món de l'automobilisme. Alguns exemples d'això són l'Alfa Romeo Stelvio que, en la seva versió Quadrifoglio, compta amb un motor Ferrari sota del capó així com models molt top com els Porsche Panamera o Cayenne que, en aquest cas, es beneficien de la traça d'Audi muntant un dels motors dissenyats per la marca dels quatre cèrcols.