Com bé saben tots aquells propietaris d'un cotxe, cada cert temps és obligatori passar la ITV, una revisió oficial que garanteix que el model es troba en perfectes condicions per continuar circulant. Evidentment, a mesura que van passant els anys i el cotxe es va tornant més veterà cada menys temps, fins i tot sent obligatòries cada dos anys o cada any en el cas dels models més antics.

Normal, com bé saben tots els conductors, és que si el cotxe ha passat per les pertinents revisions dels tallers oficials i en aquests han assegurat que tot és correcte, passar la ITV no sigui cap cas cap problema. Tanmateix, sí que hi ha algunes situacions que poden provocar algun disgust en aquest sentit per a conductors que, fins i tot sense saber-lo, no han aconseguit passar-la.

Els pneumàtics, claus per passar la ITV

Un dels punts fonamentals a l'hora de passar satisfactòriament la ITV són els pneumàtics del nostre cotxe. Es pot destacar que, si anem a fer la revisió tècnica oficial amb els pneumàtics que arriben de fàbrica, no tindrem cap problema en aquest sentit. Tanmateix, si per algun motiu hem quedat que canviar els pneumàtics, ja sigui per una punxada o pel desgast i no hem anat als tallers oficials i ens han posat els pneumàtics recomanats pel fabricant, és molt probable que no superem la ITV.

Pneumàtics
Pneumàtics

Entre altres coses perquè els tècnics que duen a terme la revisió es fixen, especialment, en unes lletres que apareixen als pneumàtics. En aquest cas les lletres indiquen la velocitat màxima a la qual pot circular el model en qüestió durant 10 minuts sense que els pneumàtics pateixin conseqüències.

Evidentment aquesta especificació tècnica de reconduir amb el full tècnic del vehicle, per la qual cosa, si anem a realitzar la ITV amb uns pneumàtics que tenen una velocitat inferior a la recomanada no aconseguirem superar el procés. Respecte a les lletres en qüestió, és habitual que tots els cotxes portin com a mínim uns pneumàtics el codi de velocitat del qual sigui M o N, que significa que la seva velocitat màxima és de 130 i 140 km/h. Això sí, la majoria dels turismes tenen el codi S (180 km/h) i T (190 km/h), mentre que les lletres V (240 km/h), ZR (més de 240 km/h), W (270 km/h) o Y (300 km/h) apareixen als pneumàtics dels cotxes d'altes prestacions.

En qualsevol cas, el més habitual aquest petit detall no sigui un problema, sobretot si els pneumàtics són els que arriben de fàbrica amb el cotxe o són els del mateix fabricant. Això sí, si han estat substituïts per algun motiu, ens haurem de fixar molt bé abans d'anar a la ITV per no emportar-nos una desagradable sorpresa.