Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que ha aconseguit el Toyota RAV4 nivell mundial en els últims anys per adonar-se que aquest és un japonès a estat tot un èxit, tot un encert per part d'una marca que ha sabut trobar un equilibri perfecte entre disseny, tecnologia, motors i preu.

Però el principal problema que té aquest model que tenen cada vegada més models de la marca japonesa és que cada vegada són més les marques que estan apostant també pels motors híbrids auto recarregables, i ho estan fent de la mà de models que són més moderns que els de Toyota, que arriben més ben equipats de sèrie, que compten amb dissenys per a molts de més atractius i que siguin igual d'eficients.

 

Un bon exemple d'això és un model que s'ha actualitzat recentment i que es converteix així en un dels principals rivals de Toyota, el nou Renault Austral, un C-SUV que compta entre les seves opcions mecàniques amb un motor híbrid auto recarregable que té tots els avantatges que té el model japonès, però a un preu bastant més baix.

El Renault Austral és una opció interessant com a alternativa al Toyota RAV4

Tal com podem veure a la secció d'ofertes del fabricant francès, la versió d'aquest model que arriba amb una mecànica híbrida auto recarregable de 200 cavalls de potència té un preu de partida que es queda just per sobre dels 31.000 €, un preu que evidentment va associat a condicions específiques de finançament i que acabarà sent, comptant amb interessos i comissions, més elevat.

 

En qualsevol cas, estem davant d'un model que té un preu que se situa gairebé 10.000 € per sota del que té el model japonès, una diferència de preu que no es justifica en cap cas ni a nivell mecànic ni a nivell d'equipament i tampoc nivell d'habitabilitat ni de capacitat de càrrega, d'aquí que molts vegin el model francès com una compra realment interessant.

Un nou austral que compta amb una mecànica híbrida auto recarregable de 200 cavalls de potència que, si bé és cert que es queda una mica per sota respecte a la del Toyota que compta amb 218 cavalls, la diferència és mínima en aquest sentit, sent a més també una mecànica molt eficient i que permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT. Una aposta guanyadora per part d'una marca, Renault, que està guanyant cada vegada més pes a Espanya i a Europa gràcies a propostes com aquesta.