El Kia Sportage és un gran cotxe: té un punt esportiu, no resulta massa car i ofereix set anys de garantia, tal com repeteix sovint per allà cert famós tennista. Ofereix, a més, versions per a tots els gustos: gasolina i dièsel convencionals, MHEV i, també, versions híbrides endollables. Decidir que te l'emportes a casa és senzill, però decidir quina versió esculls és més complicat. Des de la nostra pàgina, intentarem ajudar-te.
La versió de gasolina és la més barata
La versió d'accés a aquest singular SUV mitjà és la de gasolina amb 150 CV, que surt per 23.410 euros. És la versió d'accés. Canviar de propulsor i elegir un MHEV, puja la factura fins als 26.542 euros, prou preu per emportar-te a casa un cotxe que et permet lluir l'etiqueta ECO. Són 3.000 euros més, d'acord, però la inversió, atesos els preus del carburant i les restriccions amb què han de torejar ben aviat els cotxes amb motor tèrmic, compensa si esculls el Kia Sportage.
El dièsel convencional de 115 CV surt per 27.311 euros, fins i tot més car que el MHEV de gasolina, però si optem pel MHEV dièsel, resulta que només cal pagar 27.327 euros. De moment, sembla l'opció guanyadora, perquè l'híbrid convencional de gasolina costa 30.923 euros i l'estrella de la gamma, el PHEV 4x4 amb etiqueta Zero, costa 37.114 euros.
I la despesa?
El campió de l'estalvi és, per descomptat el model PHEV, que ens permet cobrir 100 km per 6,9 euros, que és el que costen els 13,8 kWh i els 1,7 litres de combustible que consumi. L'híbrid convencional exigeix 5.6 litres de combustible, el dièsel híbrid lleuger consumeix 4,9 litres i en les versions de gasolina, el consum passa de 6 litres. La dièsel convencional queda en 5.2. Per preu i consums, la millor versió del cotxe és la PHEV i, a continuació, la dièsel MHEV. Kia ho està fent molt bé.