Tothom parla dels cotxes híbrids endollables i si és així, se suposa, és perquè tothom pensa que comprar-se un és la resposta més intel·ligent als indignants preus de la gasolina i les exigències de la revolució verda que està en curs, però el cert és que les xifra de vendes d'aquest tipus de cotxes registrada al juliol en Espanya no és exagerada: els comercials de les diferents marques presents a Espanya que ofereixen aquest tipus de cotxes van aconseguir col·locar només 3.661 unitats, el que suposa entorn d'un 4% del total. L'híbrid endollable més venut va ser, a més, un cotxe xinès. Anem a veure quin és.

Lynk & Co 01

El Lynk & Co 01, l'híbrid que més interessa

Ningú no ho diria: la marca Lynk, propietat del grup xinès Geely i amb una molt escassa implantació a Espanya és la que ocupa amb el seu Lynk & Co 01 el primer lloc|parada de la llista d'híbrids més venuts al nostre país durant el mes de juny: 290 persones van escollir aquest cotxe. Per darrere, al lloc|parada dos, queda el Kia Niro, amb 197 unitats venudes i en tercer lloc|parada està el Hyundai Tucson, amb 179. El Top 5 es tanca amb dos cotxes: el Jeep Compass i el Jeep Renegade, que van convèncer amb les seves versions híbrides, a, respectivament, 164 i 157 persones.

Com és el Lynk & Co 01?

És un SUV mitjà de 4,54 metres amb 349 litres de maleter que s'ofereix amb un motor PHEV de gasolina capaç de desenvolupar 261 CV i que exigeix només 1 litre de carburant per cobrir 100 kn. El seu preu oficial és de 44.500 euros i ofereix un únic paquet d'equipament tancat en el qual s'inclouen fars LED, quadre de comandaments digital amb pantalla de 12.3 polzades. Igual com Volvo, la marca Lynk & Coés propietat del grup xinès Geely i, per això, el SUV híbrid endollable més venut a Espanya durant aquest mes de juliol comparteix elements mecànics amb el Volvo XC40.