Cada vegada són més els conductors que opten per aconseguir un cotxe nou que compta amb un motor híbrid auto recarregable. Cap tenir en compte que hi ha més opcions per aconseguir un model que compti amb l'etiqueta ECO de la DGT, entre altres la de fer-se amb un cotxe que compta amb un sistema micro híbrid o que funcioni amb un motor bifuel, però són els híbrids auto recarregables els que compta amb més avantatges en aquest sentit.

 

Sobretot si la idea és comprar-se un cotxe perquè la immensa majoria dels quilòmetres que anem a recórrer amb el siguin en entorns urbans interurbans, on les mecàniques híbrides auto recarregables juguen millor les seves cartes. I és que aquest tipus de motors combina un motor de combustió tradicional de gasolina amb un motor elèctric que té prou potència per a, a velocitats baixes, ser ell que s'encarrega de moure el cotxe, per la qual cosa, en entorns urbans on la velocitat mitjana sol ser molt baixa i n'hi ha moltes d'aturades i arrencades, el motor elèctric cobra molt protagonisme.

El Mazda 2 (i el Toyota Yaris) és el cotxe que menys gasta ara a Espanya

Si a aquest tipus de mecànica se li uneix una carrosseria que pesi poc el resultat acaba sent un cotxe urbà amb un consum mitjà per sota dels 4 l, és a dir, un consum molt millor que el que té el model de gasolina amb menor consum al nostre país.

I allà és on el Mazda 2 en la seva versió híbrida, que no deixa de ser una còpia exacta del Toyota Yaris però amb el logo de Mazda al frontal, es posiciona com el cotxe híbrid més eficient del nostre país, amb un consum mitjà de tan sols 3,8 l als 100 km.

 

És evident que és en conducció urbana on aquest model juga millor les seves cartes, aconseguint fins i tot consums per sota dels 3 l duent a terme una conducció tranquil·la i relaxada i buscant això si l'eficiència. Però el millor de tot és que, una vegada en autopista i carretera a velocitats altes sostingudes, on el motor elèctric no juga cap tipus de paper important, el seu consum és d'uns 5 l, per la qual cosa tampoc no és que sigui un drama en aquest sentit i més tenint en compte que és un model no precisament pensat per afrontar llargues distàncies a velocitats sostingudes.

No és casualitat llavors que el Toyota Yaris sigui un dels models més venuts al nostre país i que, al seu torn, el Mazda sigui una opció també cada vegada més buscada, encara que el mensa majoria dels conductors prefereixen anar al model original, entre altres coses perquè les diferències són nul·les i té un preu més baix.