Va ser fa ja molts anys quan Toyota va revolucionar la indústria de l'automòbil amb la seva aposta clara, constant i contundent pels motors híbrids auto recarregables. És més, aquesta aposta i una excel·lent execució així com una fiabilitat més que notable en aquest tipus de motors és el que ha provocat que la marca japonesa i els seus HEV siguin els més venuts del món.
No és casualitat llavors que en els últims anys, veient precisament que Toyota estava arrasant amb els seus HEV, diferents fabricants hagin apostat per seguir els passos dels japonesos, entre ells fabricants com Kia o Renault que té també un èxit notable amb els seus motors híbrids.
Tanmateix, una doni-les proposades més interesates en aquest sentit, entre altres coses perquè es distancia de forma notable de Toyota, és la de Nissan i la seva famosa i innovadora tecnologia e-Power, una tecnologia que podem trobar (de moment) en el seu Qashqai i en el seu X-Trail.
La tecnologia e-Power de Nissan és una bona alternativa als HEV de Toyota
L'interessant en aquest cas és que, a diferència del que passa amb els motors híbrids de Toyota, que depenent de les necessitats del moment recorren al motor de combustió o al motor elèctric per moure al cotxe, en els Nissan amb tecnologia e-Power és sempre el motor elèctric el que s'encarrega d'enviar la potència a les rodes i, per tant, de moure el cotxe.
En aquest sentit, si bé és cert que és un tipus de cotxe que no necessita un endoll extern per carregar la seva bateria, a la pràctica compta amb els avantatges d'un cotxe elèctric, encara que en aquest cas és el motor de combustió el que té la funció de generador i per tant és el que s'encarrega de tenir sempre a punt la bateria necessària perquè el motor elèctric tingui potència per moure el cotxe.
Una versió e-Power del Qashqai que, malgrat que no és tan eficient quant a consum com alguns models de Toyota, promet un consum mitjà de 5,1 litres a los100 quilòmetres, una xifra més que notable. A més, un altre punt al seu favor és que, tenint en compte que el motor elèctric és el que sempre envia la potència a les rodes, té molt bones prestacions, especialment quant a empenta inicial amb una resposta millor a la dels HEV de Toyota.
Una alternativa interessant i enginyosa que ja s'està aplicant en altres fabricants i que segur que serà un bon aliat de Nissan i els seus Qashai i X-Trail.